Савети како да најбоље прођете приликом куповине мотоцикла
Понуда двоточкаша је велика. Долазе у различитим кубикажама и формама и није лако одлучити шта је најбољи избор за вас, пише сајт Половни аутомобили.
Вест која је крајем прошле године многе изненадила, па чак и добре познаваоце прилика, јесте да је током 2020. у односу на 2019. годину забележен раст продаје мопеда од 12%, а мотоцикала од чак 69%.
Пандемија корона вируса свакако је променила навике многих, а ако сте и ви међу онима који размишљају о двоточкашима, следе савети како их да изаберете.
Нов мотоцикл или скутер?
Понуда двоточкаша је велика. Долазе у различитим кубикажама и формама и није лако одлучити шта је најбољи избор за вас.
Прво питање на које себи морате да дате одговор јесте за шта вам је потребан двоточкаш?
Није сваки скутер исте намене, нити јефтин за одржавање. Нити је сваки мотоцикл предвиђен за високе перформансе и брзину.
Када ово решите, потребно је да избор сведете на одређену класу мотоцикала и неколико актуелних модела.
При избору новог мотоцикла, битна чињеница која се мора узети у обзир јесу ваша вештина и искуство у вожњи. Након тога, следи преглед понуде.
Савет је да се не везујете за поједине брендове, већ да тражите најбољу понуду у класи и изаберете онај мотоцикл на коме се најбоље осећате.
Практично и економично
Ако вам је потребан двоточкаш за дневне потребе, на пример, "од посла до куће", за одлазак до маркета и генерално избегавање гужве, идеалан би био скутер или мопед запремине од 50 до 125 кубика.
Овде су трошкови експлоатације најнижи и то је класа која је економична и доноси уштеду.
Углавном се ради о четворотактним агрегатима са изузетно ниском потрошњом горива. Чак и у овој класи пожељно је изаберете модел са АБС-ом.
По незваничној дефиницији мопед је мали мотоцикл, запремине до 49 кубика, са педалама. Типичан пример мопеда на нашим просторима је Томос А3.
Појавом модерних скутера, мопеди су у Европи већим делом потиснути. Скутери су бржи, поседују боље возне карактеристике и практичнији су због гепека испод седишта.
Иако се скутер и мопед разликују, закон је прописао да је мопед моторно возило са два точка чија највећа конструктивна брзина, без обзира на начин преноса, не прелази 45 км/х, при чему радна запремина мотора, када возило има мотор са унутрашњим сагоревањем не прелази 50 кубика, или са мотором чија највећа трајна номинална снага не прелази 4 kW, када возило има електрични погон.
Са дозом забаве и више могућности
Последњих година, произвођачи нуде све више "full сизе" мотоцикала мањих кубикажа.
Ради се о мотоциклима у запреминама од 250 до 500 кубика, који својим габаритима омогућавају возачу да у потпуности осете свет мотоциклизма како кроз путовања, тако и кроз свакодневну употребу, а уједно уз ниске трошкове експлоатације.
Већи скутер ће бити практичнији за град због пртљажног простора и аутоматског мењача. У овој класи бићете у могућности да се прикључите групним вожњама.
Имаћете довољно снаге, места за додатни пртљаг и сувозача ако желите да поделите искуство са драгом особом. Односно, купили сте улазницу у хоби зван мотоциклизам.
Мотоцикли и скутери из ове класе су идеални за почетнике. Углавном, ради се о машинама умереног темперамента које су толерантне на почетнике грешке.
Што је мотоцикл лакши и мањи, на њему ћете лакше савладати технике вожње.
На овом мотоциклу настаће ваша основа мотоциклисте.
За оне који су искусни
Већина мотоциклиста има жељу да себи приушти нов мотоцикл. Куповина новог мотоцикла је испуњење жеље која се гаји од детињства.
Коначно сте издвојили време и новац за себе. Већину ствари сте средили у животу и можете да приуштите себи заслужено задовољство.
Заиста је посебан осећај имати мотоцикл без и једне огреботине и трагова претходних власника.
Најпопуларнији мотоцикли за већ искусније мотоциклисте који знају своје потребе су из средње класе, односно мотоцикли запремине од 600 до 900 кубика.
Заправо, ради се о мотоциклима великих могућности и озбиљних перформанси који могу да задовоље већину захтева просечног мотоциклисте. Притом, њихова цена је релативно приступачна и примамљива.
Понуда у овој класи је велика. Готово је немогуће не наћи нешто по свом укусу. Како по цени, тако и по намени.
Да ли сам заиста почетник?
Мотоцикли нове генерације поседују системе попут АБС-а, контроле проклизавања, итд. Међутим, сви системи не могу да надоместе неискуство возача.
Уколико сте неискусни на великом и новом мотоциклу, пратиће вас константан осећај напетости и стрес који ће вас спречити да развијате вештину вожње.
У овој фази куповине морате бити искрени према себи. Увек ће постојати неко ко ће покушавати да вас убеди кроз лични или пример неког другог почетника који је "прескочио" почетнички мотоцикл.
Не дозволите себи да купите нов мотоцикл који не можете да искористите, па да изгубите вољу и ентузијазам, те и новац који сте уложили.
Размотрите више опција
Када сте направили ужи избор или свели на један модел, можемо рећи да сте тек на пола пута. Већину тога о потенцијалном новом мотоциклу можете сазнати прегледом тестова на интернету. Увек је добро прикупити што више информација.
Не доносите одлуке док не стекнете уживо утисак о мотоциклу који планирате да купите.
Одвојите време за посету продајном салону, седите на мотоцикл, проверите да ли вам одговара положај седења, колико су вам савијена колена, можете ли да дохватите подлогу. Уједно, уживо ћете стећи утисак о квалитету завршне обраде.
Некада је могуће заказати тест вожњу, али та пракса је генерално ретка, али ништа вас не кошта да питате.
Важно је да се не везујете искључиво за један бренд. Пробајте и друге мотоцикле из класе.
Припремите питања за продавца и немојте се устручавати да поставите колико год питања је потребно да бисте били сигурни да је то мотоцикл који ће испунити ваше критеријуме.
Распитајте се и о сервисним интервалима. На колико се ради сервис и колико кошта.
Куповина новог мотоцикла није само потпис на папиру, то је искуство.
Опремање новог мотоцикла
Већина произвођача нуди и пуно додатне опреме на коју можете потрошити велике суме новца.
Фабричка опрема је увек скупа и морате размислити шта вам је заиста потребно. Доста опреме је могуће купити и накнадно и у неким случајевима је јефтинија од фабричке.
Практична опрема која подиже употребну вредност и комфор је додатни пртљаг, повишени визир, грејачи ручица и седишта, креш барови, централна ногара.
Опрема попут карбонских делова, брендираних издувних система, магленки, више је ствар луксуза него потребе. Пре куповине опреме која није од истог произвођача, проверите да ли ће уградња утицати на гаранцију.
Рекреативно радна возила – квадови
Квадови су све популарнији. Све их чешће можемо видети како по граду, тако и на offroad вожњама.
Квад (Quad) или АТВ (All Тераин Вехицле) је возило које поседује четири точка, док су позиција седења и команде управљања слични мотоциклу. Као што назив возила каже, АТВ је дизајниран и конструисан да савлада различите подлоге.
На прву помисао, квад се посматра као рекреативно возило. Идеалан је за offroad, вожњу по природи и обилазак дестинација које нису приступачне другим возилима. Квадови, као и мотоцикли, подељени су на класе.
Квадови су занимљиви за вожњу, али због своје конструкције, захтевају искуство и вештину, поготово када се радим о већим квадовима. Због околине у којој се користи и недостатка кабине, као и за вожњу мотоцикла, тако је и за вожњу квадова потребна лична заштитна опрема.
Поред забавне стране, квадови имају велику практичну припрему и могу бити одличан алат за обављање многих послова. Користе их ловци, пецароши, шумари, као и службе спашавања.