НОВА ЕРА: Стижу семафори са још једном бојом!
Представљен иновативни систем...
Вештачка интелигенција могла би ускоро да донесе и нову еру саобраћајне сигнализације! Стручњаци са Универзитета Северне Каролине представили су иновативни систем семафорске сигнализације који помоћу вештачке интелигенције оптимизује проток возила на раскрсницама у градовима. Напредни систем семафорске сигнализације не само да би смањио гужве у градском саобраћају већ би возачима омогућио и значајне уштеде у новцу и времену!
ДОКТОРИ СУ НАЈАГРЕСИВНИЈИ ВОЗАЧИ? Шта ваша професија говори о вашиж навикама за воланом
Идеја је да се такозвано бело светло интегрише пре свега у сигнализацију за аутономно регулисање саобраћаја возила. Бело светло би било синхронизовано са компјутерским системима самовозећих аутомобила пружајући им јасне смернице на раскрсницама.
Истраживачи тврде да ће бело светло не само побољшати проток саобраћаја већ ће и смањити потрошњу енергената и то посебно у ситуацијама кад аутономна возила доминирају саобраћајем. Испитивања су показала да већи број аутономних возила на путу значајно смањује застоје и трошкове горива.
Нови систем такође укључује комуникацију између аутономних возила и централног рачунарског система путем паметних семафора. Тиме би се омогућила координација саобраћаја на најефикаснији начин чиме би се побољшала укупна флуидност друмског саобраћаја.
Систем је уједно и флексибилан. То значи да би се сигнализација вратила на конвенционални систем од три боје кад је више људи на путу обезбеђујући континуирану безбедност и усклађеност са различитим стиловима вожње.
- Четврто светло ће се користити за регулисање саобраћаја за самовозећа аутономна возила и биће синхронизовано са њиховим компјутерским системима - рекао је вођа истраживања Али Хајбабаие.
Истраживачи су тестирали концепт белог светла на сложеним симулаторима микро саобраћаја који су били подешени да предвиде различите ситуације које би се могле појавити на путу и како ће аутомобили без возача реаговати на њих.
Истраживачи већ планирају пилот пројекте за тестирање функционалности овог система у стварним условима иако имплементација може бити изазовна. Напори представљају корак ка паметнијој и ефикаснијој, али и еколошки прихватљивијој будућности друмског саобраћаја.