СКАНДАЛ НА ТЕХИНЧКИМ ПРЕГЛЕДИМА! Пуштали у саобраћај возила која су зрела за отпад
У Немачкој је избила велика афера у којој су извештаји са техничких прегледа возила фалсификовани, а аутомобили пуштени у саобраћај иако за то нису испуњавали услове.
Колико пута смо чули реченицу: у Немачкој нема тога, то је земља владавине права и поштења. Да у Немачкој ипак није идеално, мање-више, сви знамо, али колико може бити лоше?
Зидојче цајтунг пише о великој афери техничких прегледа у Немачкој у којој су извештаји о прегледаним возилима фалсификовани, а аутомобили пуштени у саобраћај иако за то нису испуњавали услове. Одговорним је проглашен TÜV, једна од најугледнијих организација за технички преглед возила.
Како се наводи, због ове праксе на путевима су стотине хиљада возила, од којих нека не испуњавају ни најосновније услове за учествовање у саобраћају.
Запослени на линији техничког прегледа су потврђивали безбедност аутомобила које никада нису видели. Тако је, на пример, погребно возило, које је састављено од делова више аутомобила пуштено у употребу без озбиљне контроле.
У другим случајевима, немачки инспектори за моторна возила из релевантних организација као што је TÜV помагали су у кријумчарењу старих аутомобила, који су повучени у САД, на европске путеве. Процењује се да је у саобраћају на стотине хиљада потенцијално веома опасних возила.
Неколико немачких полицијских и правосудних органа бави се овим случајевима, иако је велики недостатак то што не постоји централна база података надзорних снимака широм земље. Трагови фалсификованих инспекција воде до Литваније и Италије.
У Розенхајму је бивши радник TÜV Süd већ осуђен за издавање лажних сертификата и подмићивање на дужности – он је прегледао и пуштао возила продаваца аутомобила само на основу фотографија. Заузврат, предузетник му је платио луксузна путовања у Америку.
И поред озбиљних интервенција на возилима, немачки инспектори су их благонаклоно оверавали и дозвољавали им да се региструју. Поврх свега, члан надзорног одбора TÜV Süd, Томас Едер, био је на мети италијанских истражитеља када је затечен под сумњивим околностима током рације у једној радионици за поправку аутомобила у близини Парме.
Други инспектори из групе осумњичених са седиштем у Минхену месецима су путовали у Литванију да прегледају аутомобиле у радионици. Ова балтичка земља сматра се главним чвориштем за увоз "отпадних" аутомобила којима су власти забраниле учешће у саобраћају у Сједињеним Државама.
Углавном се ради о луксузним возилима, од којих су нека поново састављена са украденим резервним деловима у Литванији и другим земљама источне Европе. Немачка ознака TÜV им омогућава да се региструју у Немачкој на један дан, што је, према европском закону, еквивалентно употребној дозволи за целу ЕУ.