СЛУЧАЈНО УБАЦИО ИЗ ПЕТЕ У ДРУГУ БРЗИНУ, а возио је пуним гасом! Шта се тада дешава са аутомобилом?
На срећу, возач је успео брзо да притисне квачило и тако, донекле, умањи још горе последице оваквог наглог шока за мотор.
Док је на најпознатијој немачкој тркачкој стази Нирбургринг возио своју нову Toyota Yaris ГР, возач Роберт Мичел је, из петог степена преноса, ручицу мењача грешком, уместо у четврту, убацио у другу брзину.
Мотор је на ту грешку "бурно одреговао", будући да за кратко није могао да "прими" тако брзу промену (снижавања за три степена преноса одједном), односно да је "испрати" једнако брзим смањењем броја обртаја.
На срећу, возач је успео поново да притисне квачило док се промена одвијала и тако, донекле, умањи могуће веће последице оваквог наглог шока за мотор.
Након тога, спортски Yaris се сасвим нормало понашао у вожњи, издржавши без проблема још неколико кругова које је Мичел извезао. Сутрадан је, међутим, ауто "цркао" на стази. Након што се то догодило, познати руски ауто јутјубер Миша Шарудан, у свом видеу је показао шта се догодило са аутомбилом.
Након што је мотор расклопљен, јасно је могло да се виде до чега дошло услед "промашене" брзине. Због превеликог броја обртаја, један усисни вентил се "откачио" (спао са "клацкалице"), да би га потом клип у повратном у ходу избацио напоље. Пошто опруга "клацкалице" није могла да га врати у нормалан положај, вентил је остао отворен, па мотор потпуно изгубио компресију у цилиндрима.
А због тога што је Мичел одмах одреаговао притискањем квачила, мотор је успео да успостави нормалну радну брзину, па је вожња могла да се настави још неко време. У супротном, могуће је да би мотор већ тада потпуно изгубио компресију.
Будући да је Toyota Yaris ГР прилично нов модел, који се још увек није суочавао са кваровима већих размера, па до сада није било оваквих случајева, аутомобил ће сачекати још неко време на поправку.
Било како било, овај случај показује да, и поред тога што је технологија савремених мотора далеко одмакла и што њихов рад "прате" различити електронски системи, не постоји начин да се спрече механички кварови како што је овај.