СМРТ АУДИЈА, МЕРЦЕДЕСА, ФОЛКСВАГЕНА, BMW-a?! Неверица! Америка уводи мере које ће САХРАНИТИ гиганте?!
Ово би могло да их кошта милијарде евра!
После челика и алуминијума, и аутомобили из ЕУ и Немачке извезени у САД могли би да потпадну под нове одредбе Вашингтона о царинама на те производе. Ако ЕУ одговори истом мером, почеће трговински рат.
Доналд Трамп и његова породица приватно воле европске и немачке аутомобиле. Председник САД наводно поседује једног Мерцедеса СЛР Мекларена као и једног Мерцедеса Мајбаха, кћерка Тифани вози Аудија С5, супруга Меланија радо седи за воланом једног Ролс-Ројса Фантома а кћерка Иванка је фотографисана са једним старим Мерцедесовим кабриолетом.
БИО ЈЕ ДОСТОЈНА ЗАМЕНА: Мет Лебланк напушта Топ Геар! (ВИДЕО)
У јавности Трамп, међутим, о немачким аутомобилима говори са ниподаштавањем.
- Немачка затрпава нашу земљу својим Мерцедесовим и БМВ-овим аутомобилима - рекао је он и додао да је, с друге стране, америчким произвођачима аутомобила врло тешко да своја возила продају Европској унији. За то су, како каже, криви неједнаки аршини. Један амерички аутомобил се прилико увоза у ЕУ царини са 10 одсто, док се на један европски ауто у САД плаћа царина од три процента.
ХАОС НА БЕНЗИНСКОЈ ПУМПИ! Из аута му вирио ПИШТОЉ! Радници ПРЕПАДНУТИ, полиција реаговала! (ФОТО)
То Трамп жели да промени. Убрзо након што је ступио на дужност, он је најавио посебан порез од 35 одсто на увезена возила, али је затим одустао од те идеје. Сада тај ваљда најмоћнији човек на свету планира нови залет: Министарству трговине САД је наложио да провери да ли увоз аутомобила угрожава националну безбедност САД. Ако угрожава, на европске и немачке аутомобиле би могла да буде уведена царина од 25 одсто. Истом аргументацијом је Трамп образложио и царине на увоз челика и алуминијума.
ДРАСТИЧНА ПРОМЕНА У САОБРАЋАЈУ! Ускоро, СВИ аутомобили ће морати... ОУ! Неверица!
Казнене царине би тешко погодиле немачку аутомобилску индустрију. Институт ИФО говори о трошку од око пет милијарди евра. То би смањило немачки бруто друштвени производ за 0,16 одсто. - Нема земље која може да страхује од већих апсолутних губитака због таквих царина од Немачке - каже Габријел Фелбермајер, шеф центра ИФО за спољну трговину.
Немачки произвођачи аутомобила који производе у САД морали би да рачунају са већим трошковима производње. Али, могли би да уведу више цене. А да ли ће Американци онда и даље куповати стране аутомобиле као сада, то, тек треба да се покаже. Према наводима фирме за истраживање тржишта Аутодата, европски произвођачи аутомобила су само 30 одсто возила која су 2017. продали у САД заиста и произвели у тој земљи.
Казнене царине би најтеже погодиле Аудија. Фабрика из Инголштата, за разлику од Фолксвагена, Мерцедеса и БМВ-а нема производне погоне у САД. И зато би осетила пуну снагу нових царина.
Немачки произвођачи аутомобила сматрају да их је Трамп неправедно ставио на стуб срама. Они указују да подржавају америчку индустрију са 36.500 радних места у САД. Уз то око 60 одсто аутомобила које немачки произвођачи склопе у САД иду у извоз – што је у корист САД.
Првог јуна истиче рок који је Доналд Трамп поставио до увођења казнених царина на увозни челик и алуминијум. Тешко је веровати да ће САД прихватити компромисну понуду ЕУ. Европљани су Американцима ставили у изглед трговинске олакшице – уколико за њих Вашингтон уведе олакшице.
Стручњаци за привреду сматрају да на том плану неће бити великих последица – удео алуминијума и челика у укупној трговини између ЕУ и САД износи само 0,9 одсто.
Стручњаци сматрају да би спор око челика и алуминијума могао бити само увод у велики општи напад Доналда Трампа на Немачку. Јер, он већ дуже времена критикује висок трговински дефицит са ЕУ, посебно са Немачком.
Ако Трамп буде остварио свој план о царинама на челик, алуминијум и аутомобиле, убрзо би могло да дође до стварања опасне спирале трговинског рата; ако ЕУ као противмеру буде увела своје царине на производе из САД као што су Виски, моторцикли или џинс, Трамп ће вероватно реаговати даљим мерама.