Србе брине списак преправки због којих СЕ ПАДА НА ТЕХНИЧКОМ! Ево за које ће вам ПРОГЛЕДАТИ КРОЗ ПРСТЕ!
У пракси то изгледа овако!
Ситуација са новим правилима о техничком прегледу у Србији је у последње време у центру пажње, а многе возаче забринуо је списак од 35 преправки које би могле да доведу до тога да ваш ауто не добије зелено светло.
Целокупан списак, уколико га већ нисте видели, можете погледати ОВДЕ, али изузетно је важно напоменути да је реч о незваничном списку који није издала Агенција за безбедност у саобраћају.
Преправка возила, иначе, прописана је тачком 65. става 1. члана 7. Закона о безбедности саобраћаја на путевима и тамо стоји да је "преправка возила промена конструктивних карактеристика возила којим се мења намена или врста возила или декларисане техничке карактеристике возила или декларисане карактеристике уређаја и склопова возила".
Што се тиче ситуације на терену, возила која имају неке од преправки са незваничног списка који се проширио друштвеним мрежама и даље пролазе технички преглед, о чему сведоче искуства возача, који су, примера ради, прошли са аутомобилима који имају додати спојлер на вратима пртљажника или алуминијумску фелну која је заменила челичну.
МОБИЛНИ ТЕЛЕФОНИ И ВОЖЊА! Донети нови закони - НИКАД нисте чули за њих
Аутомеханичари у сервисима, ипак, очекују ново упутство Агенције за безбедност у саобраћају (најављено, додуше, још пре две године) по којем ће вероватно за све преправке изведене на возилу возачи морати да поседују атест, што тренутно још није случај.
На интернету се такође може наћи незванични списак интервенција на возилу које се сматрају преправкама само под одређеним условима, али не треба заборавити да је и са овим списком случај исти као са списком од 35 преправки. Ево како он изгледа:
- монтирана другачија сијалица: само коришћење сијалице које је предвидео произвођач аутомобила није преправка; у сваком другом случају јесте
- уграђени фарови са другачијим дизајном: ако је фар хомологовани резервни део, није преправка; у супротном јесте
- замењен мотор: ако мотор није исти као првобитни сматра се преправком и мора документацијом да се потврди да је изводљива. Ако је мотор исти, не треба атест вец само промена броја мотора у саобраћајној дозвоили.
- промењена димензија пнеуматика – ако произвођач није предвидео такву димензију сматра се преправком
- промењена димезија наплатка - ако произвођач није предвидео такву димензију сматра се преправком
- монтиран или додат другачији поклопац точка (радкапна)