Срби и Хрвати обожавају исту марку аутомобила, у Албанији најпопуларнија Тесла
Које су најпопуларније ауто-марке по државама, ако питате Гугл.
Уколико питамо Гугле, тектонске промене у ауто-индустрији већ су се одразиле и на однос снага на тржишту. И док су још прошле године Toyota и BMW држали трон као најпретраживаније ауто-марке, подаци за ову годину говоре како се догађају велике промене.
Нови играч је Тесла Моторс који је за само неколико година дошао скоро до самог врха. Тренутно је претекао BMW, а једина популарнија марка на глобалној сцени је Toyota. Судећи по подацима, не задуго.
Према подацима за прву половину 2021. године, Comparethemarket.com је направио карту света на којој лако можемо видети која је ауто-марка била најчешће претраживана на Гуглу, и то у свакој од земаља.
Године 2020. превласт су држали BMW и Toyota. Прошле године Toyota је била број 1 у 55 држава, а BMW у 34, док је трећепласирани Мерцедес био најпопуларнија тема у 15 држава. Тесле није било нигде. Исто је било и ако погледамо даље у прошлост, 2018. и 2019. године.
Сада су ствари нешто другачије. Toyota је и даље прва, али је "спала" на 46 држава. На друго место стигао је Тесла Моторс који је најпопуларнија ауто-марка у чак 41 држави.
Трећи је и даље Мерцедес (16), док је BMW пао на четврто место са тек 13 држава у којима је најпопуларнији.
Ако погледамо регион Балкана, ствари су углавном остале исте. BMW је и даље број 1, као најпопуларнија марка на Гугл сервису, у Србији, али и у Хрватској и Црној Гори, као и у Бугарској.
У Босни и Херцеговини је то Мерцедес, у Румунији домаћа Dacia, а у Албанији - Тесла.