Шта ако МОТОР НЕЋЕ ДА УПАЛИ због смрзавања дизела?
Узрок проблема лежи у парафину који се налази у дизелу, а који се при ниским температурама кристализује и зачепљује поре филтера горива.
Кад температуре падну испод нуле за неке власнике дизелаша могли би започети проблеми.
Проблем смрзавања дизела на ниским температурама није новост, а највише су погођени власници старијих возила.
Кристализовани парафин
Узрок проблема лежи у парафину који се налази у дизелу, а који се при ниским температурама кристализује, након чега ти кристали зачепе поре филтера горива, пише Јутарњи.
Што је температура нижа, кристали постају све већи, а може се догодити да у потпуности блокирају проток горива и онемогуће покретања мотора.
Помажу грејачи, али и сензори
Модернији дизелаши зато су опремљени грејачима у кућиштима филтера, па се тај проблем код ових аутомобила ређе догађа.
Као додатну помоћ данашњи дизелаши имају уграђене и сензоре који су способни да открију воду на дну филтера, па се на инструмент табли упали лампица. Тада је потребно испустити воду помоћу завртња који се налази на дну филтера.
Постоји и боље решење - једноставно замените филтер.
Адитиви
По закону, дизел гориво на бензинским пумпама требало би да буде адитивирано у зависности од спољне температуре ваздуха, односно доба године.
Проблем може да настане уколико ретко и мало возите ауто, па зиму дочекате са горивом које сте наточили у јесен, адитивираним до 0 °Ц. Иначе, зими је оно адитивирано до -15 °Ц.
Три битна корака за сигурно паљење
Ако нисте сигурни да ли ће мотор вашег дизелаша упалити, покушајте да закренете контактни кључ за један зуб, док се не упали лампица грејача.
Тада вратите кључ на почетни положај, па поновите поступак још једном и потом вратите кључ у почетни положај. Тек тада пробајте да закренете кључ до краја и упалите мотор.
Стартовање мотора
Ако ово не помогне, значи да је дизел вероватно смрзнут, стога не форсирајте са паљењем. То значи да се парафин већ кристализовао, а константним верглањем ћете само празнити акумулатор.
Ако сте у могућности, одгурајте аутомобил у затворени топлији простор. Уколико можете, загрејте филтер и систем за убризгавање феном за косу, при чему обратите пажњу да не растопите пластику ако користите снажнији фен.
Упркос устаљеном миту, немојте сипати бензин у резервоар. Тако само можете оштетити систем убризгавања, поготово ако се ради о новијем дизелашу.