Шта возачи највише воле, а шта их највише нервира код нових аутомобила?
И поред тога што неки возачи наводе своја позитивна искуствима са "помоћницима", већина возача их сматра "досадним или ометајућим"...
Америчка аналитичка агенција ЈД Power спровела је истраживање које је за тему имало технолошке иновације, односно најнапреднија технолошка решења које се од недавно уграђују у нове моделе аутомобила.
Да би се рангирали резултати истраживања смишљен је "индекс технолошког искуства" (Tech Experience Index - TXI), односно степен корисничког задовољства технологијама које се користе у аутомобилима.
Индекс иновација нове технологије оцењује на скали од 1.000 бодова, комбинујући оцену лакоће/брзине усвајања нових технологија од стране купаца са квалитетом одређеног технолошког решења, односно то колико се возачима свиђају одређена решења и на које проблеме наилазе током коришћења.
Камере
Истраживање је показало да власници нових аутомобила највише оцене дају додатним камерама које помажу возачу у маневрисању.
Камере за вожњу уназад возачи оцењују највишим нивоом задовољства - 894 бода. Друго место заузима систем камера од 360 степени, који возачу обезбеђује поглед око целог аутомобила - 884 бода. Систем камера захваљујући којима возач има слику онога што се догађа иза приколице коју вуче, оцењен је са 858 бодова.
Истраживање је показало да велики проценат власника аутомобиле потврђује да жели ова решења у својим аутомобилима: 73 одсто - камеру за вожњу уназад, 62 одсто - камере од 360 степени и 53 одсто - камеру за приколицу.
"Млатарање" рукама
Управљање различитим функцијама помоћу гестова руку је решење које је добило најнижу оцену задовољства корисника. Они који имају ову опцију у својим аутомобилима у великом проценту су се жалили на високу стопу проблема, чак 36 проблема на 100 возила. Такође, 14 одсто власника који имају ову опцију никада је нису пробали, док је 16 посто пробало, али је више не користи.
Студија је показала и да власници нових аутомобила не верују много системима асистенције у вожњи, који аутомобиле приближавају аутономној вожњи. И поред тога што неки возачи наводе своја позитивна искуствима са "помоћницима" (нпр. мање умора током дуге вожње), већина возача их сматра "досадним или ометајућим".
Стручњаци ЈД Powera, међутим, верују да проблем често није у самој технологији, већ у недостатку знања самих возача о њиховом раду, па сматрају да би увођење обуке о правилној употреби нових технологија значајно утицало на њихову перцепцију.