СУРОВИ ШАМАР РЕЛНОСТИ ЗА ГИГАНТА: Зашто половни Голф хибрид не занима никог?
Баш као у Србији, VW Голф је изузетно популаран и тражен половњак у Хрватској. Ипак, једна верзија ни код наших суседа нема прођу, о чему пише Јутарњи лист.
Половни плуг-ин хибридни Голф ГТЕ има перформансе скоро као ГТИ модел и а мало троши, али ТДИ је и даље "мајка", јер купци беже од половњака са батеријама.
Баш као у Србији, VW Голф је изузетно популаран и тражен половњак у Хрватској. Ипак, једна верзија ни код наших суседа нема прођу, о чему пише Јутарњи лист.
Половни Голф дизелаш ће релативно брзо наћи новог власника, бензински мало теже, а хибридни – веома тешко.
Добро то знају сви који продају половни хибрид, чије проклетство су страхови могућих купаца од скупог одржавања, али и питање како ће га једном продати, кад за то дође време? А прво је повезано са другим, пише хрватски Јутарњи.
Да демистификујемо: велики сервис на 100.000 километара кошта максимално 1.200 куна (160 евра), као за обичан Голф ТСИ, и на њему се обавља уобичајен мало већи сервис.
На електричном склопу, који има гаранцију од осам година или 160.000 километара (ниједан половни ГТЕ још није достигао толике године а ретко који толику километражу), практично се нема шта сервисирати, обавља се само превентивна контрола.
Могући "шокови" евентуално могу, али и не морају, настати тек једном у будућности, кад ће се ГТЕ почети приближавати граници извожености: евентуална замена модула батерије новим (мора ићи у пару) кошта 20.000 куна (2.650 евра), на шта иде још трошак замене кућишта од 14.415 куна (1.910 евра).
Треба ли, пак, мењати целу батерију, што се у нормалним условима коришћења може очекивати тек за много година, замена новом кошта 92.415 куна (12.250 евра!).
Цифре да се смрзнеш, но без обзира што су то тек препоручене цене овлашћених сервиса, по правилу на крају увек ниже, у већини случајева биће то крај животног века целог аутомобила.
Иначе, хибридни Голф ГТЕ је у старту скупља, али функционално практичнија и штедљивија плуг-ин варијанта, што значи да уз 1.4 турбо-бензински мотор од 150 КС и електромотор од 75 kW (102 КС) има батерију капацитета 8,8 kWh, коју је уз регенеративно пуњење у вожњи могуће допуњавати и на пуњсчима али и кућним утичницама.
Са укупном снагом од 204 "коња" и максималним обртним моментом од 350 Нм, те просечном потрошњом око пет литара, с тиме да се првих 40-ак километара може возити претежно на струју па потрошња пада на нестварних око 3 литра, ГТЕ представља спој спортске и еколошке приче.
Са једне стране перформансама и опремом који асоцирају на ГТИ/ГТД модел, а са друге потрошњом која је нормалном вожњом мања од дизелаша.
Возачки и просторни амбијент разликује се у само пар детаља у односу на ГТИ или ГТД: уместо обртомера налазе се показатељи рада хибридног система, због батерија тежина је већа за 120 килограма, пртљажник мањи за 108 литара (272 литре), а резервоар бензина за 10 литара (40 литара).
Чврста израда, робусни материјали и утисак издржљивости и трајности потпуно је идентичан класичним, богато опремљеним Голфовима. Мало већа тежина једва да се осети и не ремети битно уобичајени Голфов ниво стабилности, динамике и удобности.