Сва нова возила ће морати да имају овај систем: Папучица вибрира, када се са гасом претера!
Идеја Европске комисије је да сва нова возила у земљама ЕУ буду опремљена интелигентним системом који очитава све саобраћајне знакове уз пут и пази да возач не прекорачи максималну прописану брзину
Европска комисија разматра увођење уредбе којом би сви нови модели возила морали да се продају са уграђеним системом за спречавање прекорачења брзине.
Нацрт уредбе предвиђа да прве две године након усвајања правило о обавезној уградњи "интелигентних система за помоћ при контроли брзине" (ИСА) важи само за нове моделе возила који се продају на тржишту, а потом и за сва нова возила која се продају. Нацрт уредбе спомиње јул 2022. и јул 2024. као та два рока.
Идеја је да сва нова возила буду опремљена интелигентним системом који очитава све саобраћајне знакове уз пут и пази да возач не прекорачи максималну прописану брзину. У нацрту, Комисија предлаже да произвођачи добију могућност да сами одаберу између четири начина на који би њихов ИСА систем упозоравао возаче, преноси Вечерњи лист.
У сва четири случаја возач би могао да поништи систем упозорења, јер идеја није да компјутер преузме контролу над аутомобилом и брзином којом се креће, него је увек возач тај који има контролу.
Јавна расправа о нацрту завршена је пре месец дана и у њој је било занимљивих коментара. Холандска компанија ТомТом, која се бави системима сателитске навигације, тражи да се систем не ослања само на аутоматско препознавање саобраћајних знакова јер разне животне ситуације, попут камиона који заклања поглед или кише која смањује ограничење написано бројком на знаку, могу довести до грешака, што би се могло избећи ако се систем ослања на мапе развијене у склопу производа за ГПС навигацију.
Комисија у нацрту заузима став да су постојећи системи који имају само визуално упозорење на навигацијском екрану о томе да возач вози брже од дозвољеног, барем 20 одсто мање ефикаснији од нова четири која се предлажу, јер возачи често не виде упозорење које им јавља систем.
Постојећи системи са звучним упозорењима јесу ефикаснији, али им је слаба страна то што могу да иритирају возаче. Европски комитет за безбедност у саобраћају (ЕТСЦ) замера Комисији на томе што је у нацрту замислила систем каскадирајућег звучног упозорења (трећи од четири могућа начина функционисања ИСА система) као једнако ефикасан као остали. Возачи које тај звук иритира биће склони да искључују такав систем упозорења, сматрају у ЕТСЦ.
У јавној расправи јавио се и Међународни савез пешака који тражи да Комисија предложи такав текст уредбе који не би допуштао возачима да искључују нешто што мисле да их само иритира, а гарантује безбедност у саобраћају. Европски савез бициклиста подржава ставове пешака (и обрнуто) и подсећа на истраживање које је утврдило да повећање брзине возила за само 1 км/х води ка повећању судара са повредама за 3 одсто и 4 до 5 одсто ка повећању бројафаталних судара. И они траже да нова уредба признаје само системе који ефикасно подстичу возача да им се подвргне, односно да се забране системи који омогућују лако искључивање.