СВИ ДОБИЈАЈУ ЛИМИТАТОР БРЗИНЕ! Од 2022. године доћи ће до веома важне промене за све нове аутомобиле
Уређај за интелигентно прилагођавање брзине ће сам моћи да прикупља информације које се шаљу надлежним телима на анализу...
Сви нови аутомобили који се на тржиштима земаља чланица Европске уније буду продавали од јула 2022. мораће да буду опремљени темпоматом, што је обавеза која ће утицати на све новије аутомобиле од 2024. године.
Тај систем који може да се деактивира, може да има неколико облика, укључујући аутономни лимитатор брзине. Европска комисија је усвојила нацрт уредбе којом се утврђује обавезна употреба уређаја за интелигентно прилагођавање брзине (ИСА - Intelligent Спеед Assistance) на свим новим возилима (аутомобили, привредна возила, тешка теретна возила) од 6. јула 2022. године.
За генерације модела различитих возила које ће се у продаји наћи пре јула следеће године (нпр. Volkswagen Голф ВИИИ) опрема ће бити неопходна од почетка 2024. године, преноси Ревија ХАК.
Да би могла да се дефнише највећа дозвољена брзина на појединим деловима путева, ИСА системи могу бити базирани на картографским подацима навигационог система возила и/или на камерама возила које омогућавају препознавање саобраћајних знакова.
Комбинација ова два извора информација нуди најбољу ефикасност, тврди ЕК. Произвођачи морају да обезбеде поузданост одређивања брзине (на пример, путем ажурирања карте навигације) током 14 година од производње возила. Такође, ЕК подстиче чланице ЕУ да у сврху бољег функционисања система воде бригу о саобраћајним знаковима ограничења брзине и њиховој видљивости на путевима.
У свим случајевима ИСА мора да обавести возача возила о брзини коју треба да поштује. Ове информације морају да буду допуњене, према избору произвођача, звучним или хаптичким сигналом ако је дефинисана највећа брзина прекорачена, односно функцијом аутоматске регулације брзине која има за циљ спречавање било каквог прекорачења.
Међутим, увек ће бити могуће "бајпасовати" лимитер, на пример снажнијим притиском папучице гаса. Предвиђено је и да возач може потпуно или делимично да деактивира систем. Основно начело увек треба да буде да је возач одговоран за поштовање важећих саобраћајних правила - истиче се у уредби. Међутим, ИСА се аутоматски поново активира сваки пут када се укључи контакт или се возило откључа.
ИСА прикупља информације које се шаљу надлежним телима на анализу. Оне би званично требало да буду анонимне и нису повезане са моторним возилом или самим возачем.