ВЕЛИКИ БРОЈ АУТОМОБИЛА БИ ЗАВРШИЛО НА ОТПАДУ: Одложена су строжија правила за техничке прегледе
По други пут.
На техничким прегледима од 5. јула требало је да важе нови, оштрији прописи - за регистрацију возила, као што су мерење овалности дискова и неопходност катализатора, али је примена одложена за две године.
ВЕРОВАРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: За боље перформансе аутомобила, битан је квалитет горива
(ВИДЕО) ЗА ОНЕ СА СТИЛОМ: Имате ПРОБНУ ВОЗАЧКУ дозволу, а желите аутомобил за којим ће се сви ОКРЕТАТИ?
НУЖНА ПРОМЕНА: Прави се ПОСЕБНА КОНСТРУКЦИЈА гума за електричне аутомобиле
Да је почела примена нових, строжих прописа четвртина путничких аутомобила у Србији завршила би на отпаду, јер не би прошли технички преглед.
Из ресорног министарства кажу, примена прописа, по други пут, одложена је, зато што се власници возила нису припремили.
- Мало је држава које имају баш на овај начин прописан степен овалности као ми. Разумем потребу наше државе да нешто уради по питању безбедности аутомобила јер, зна се да је наш возни парк стар 17,3 године, и да смо ми на дну лествице у Европи по том питању. Међутим, дефинитвно је било неопходно да се ове одредбе одложе и да се ревидира да ли је прописани степен овалности добар или није - рекао је Петар Величковић са портала Половни аутомобили.
Мирослав Алемпић, саветник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре каже да је један од битнијих фактора неисправности возила овалност.
- Она се мери у Европи и свуда, негде мање, негде више, али сматра се да је битан фактор и свака земља чланица ЕУ или било која друга земља прописује своје методологије мерења и своје нормативе за утврђивање неисправности кочионих сила - истакао је Алемпић.
Из Министарства саобраћаја најављују да ће до 2025. године бити направљена подела, према којој ће путничка возила морати да задовоље овалност дискова од 20 одсто, а теретна возила, прикључна и аутобуси до 30 одсто.
До тада, контролори на техничким прегледима биће у обавези да прикупљају податке о кочењу и да их уносе у Централни информациони систем како би се утврдио тачан број возила критичних за безбедност и животну средину.
- Људи који прегледају возила, људи који су власници возила и корисници и сви ми учесници у саобраћају, да знамо шта пресудно утиче на безбедност саобраћаја - да возило које је неисправно, није неисправно само за власника возила него за сваког другог који ће се наћи на улици или тротоару и да возило мора да се зауставља како треба - напомиње др Андрија Вујичић, председник групације техничких прегледа при ПКС и генерални директор мреже техничких прегледа ЦВС.
Одлагање прописа до 2025. обрадовало је власнике више од 100.000 аутомобила, који су поново добили време да нађу решење. Једно од понуђених, јесте програм субвенција за рециклажу старијих дизелаша, који би, према најави из министарства, требало да заживи следеће године.
- Идеја је да се до 2026. године замени 140 хиљада возила, са евро 3 моторима. Да, требало би да утиче, смањио би се број аутомобила са издувним гасовима који не задовољавају квалитет - рекао је Мирослав Алемпић.
- Поставља се питање како ће се држава носити са неодговорним власницима који ће купити неког млађег половњака који ће самоиницијативно зарад перформанси свог возила скинути катализатор, како ћемо њих кажњавати - каже Петар Величковић.
У Србији је регистровано око три милиона возила, међу њима оних без катализатора све је мање, а све више оних који иду на бензин и новијег су датума.