ТЕСЛА ЛАЖИМА ПРОДАЈЕ ВОЗИЛА? Возачи су чак помишљали да им аутомобили имају техничких проблема
Направљен је тајни тим за сузбијање хиљада притужби на домет вожње.
Компанија Тесла се суочава са критикама због константног претеривања у процени домета вожње својих возила, према извештају агенције Реутерс. Оваква пракса је, наводно, навела многе власнике аутомобила да верују да њихова возила имају технички квар, будући да је стварни домет био далеко мањи од рекламираног.
СПРЕМИТЕ СЕ ДА ИЗДВОЈИТЕ ВЕЋУ КОЛИЧИНУ НОВЦА: Ово су казне за ПРЕКОРАЧЕЊЕ брзине, а ево када се иде у ЗАТВОР
ЈАПАНСКА МАЈСТОРИЈА: Модификовани Ferrari Ензо (ФОТО ВИДЕО)
ДОБРО РАЗМИСЛИТЕ: После овог видеа, да ли ћете ПУНИТИ ваш електрични ТРОТИНЕТ КОД КУЋЕ (ВИДЕО)
Како би се суочила са бројним притужбама које је примала, Тесла је средином 2022. године формирала специјализовани "Тим за преусмеравање". Овај тим је недељно обрађивао до 2.000 случајева везаних за притужбе на домет. Главни циљ овог тима био је да смањи притисак на сервисне центре компаније, отказујући што је више могуће сервисних термина које су корисници заказали због проблема са дометом.
Упућени тврде да је претеривање у приказивању домета дошло директно од извршног директора Тесле, Илона Маска. Ова тактика је, према извештају, имплементирана како би се возачима приказале "ружичасте" процене домета које њихова возила могу прећи са пуном батеријом.
Међутим, стварност је била другачија. Возачи су у пракси доживљавали да се стварни домет драстично смањи, посебно када би батерија пала испод 50% капацитета. Возач Тесле Модел 3, Александар Понцин, био је један од оних који су доживели овакве проблеме. Понцин је приметио да стварни домет његовог аутомобила из 2021. године често износи мање од половине рекламираног домета од 353 миље (око 570 км), посебно у хладним временским условима.
Након што је заказао сервисни термин, од Тесле је добио обавештење да су "даљинске дијагностике" утврдиле да је са батеријом његовог аутомобила све у реду, а затим је уследила порука: "Желимо да откажемо ваш термин".
Извештај Реутерса наводи да су Теслини запослени добили упутства да отказују сервисне термине свим корисницима који се жале на лош домет вожње. Ова директива је била у складу са радом "Тима за преусмеравање", чији су чланови наводно "често затварали стотине случајева недељно". Управа компаније је запосленима сугерисала да сваки отказани сервисни термин уштеди компанији 1.000 долара.
Јужнокорејски антитруст регулатор казнио је Теслу са 2,2 милиона долара у јануару, наводећи да компанија преувеличава "домете својих аутомобила на једном пуњењу, њихову ефикасност у односу на бензинска возила, као и перформансе суперпуњача". Упркос овим и другим контроверзама, Тесла наставља са својим пословним активностима. Међутим, овакве праксе могу да доведу до дугорочних проблема, посебно у контексту растућег тржишта електричних возила где је транспарентност кључна за поверење корисника.
Анализа угледног часописа "Цар анд Дривер" из априла показала је да су се реални резултати домета возила у пракси често били дупло мањи у односу на вредности наведене на етикетама возила. Док се Тесла бави "пумпањем" својих бројки, друге марке попут BMW-a, Мерцедеса, Аудија и Porschea често пружају конзервативније процене домета, што омогућава возачима да често постигну или чак премаше бројке наведене у реалним тестовима вожње.
Резултати тестирања су навели многе да сумњају у Теслу. Студија међународне инжењерске организације САЕ Интернатионал, која је користила податке из "Цар анд Дривер", открила је да су три модела Тесле имала најлошије перформансе, са дометима који су били у просеку за 26% мањи од рекламираних.
Надаље, извештај америчке Агенције за заштиту животне средине (ЕПА) показао је да је Тесла била обавезна да смањи процењени домет свих својих аутомобила за просечно 3% због резултата њихових ревизија.
Овакви налази постављају бројна питања о етици и стандардима које Тесла користи приликом рекламирања својих производа. Тесла, коју води контроверзни бизнисмен Илон Маск, мораће можда да се суочи са додатним питањима у вези са својим праксама, уколико жели да опстане на све конкурентнијем тржишту електричних аутомобила.