Тесла још увек није аплицирала за дозволе за роботакси у Калифорнији, упркос најави Илона Маска
До сада, Тесла није поднела захтев за дозволу за комерцијалну употребу аутономних возила без возача, што је неопходан корак пре почетка пружања услуга роботаксија.
Након што је Илон Маск, директор компаније Тесла, најавио роботакси услуге, регулаторна тела у Калифорнији нису примила никакву званичну апликацију од Тесле за неопходне дозволе. Калифорнијски одељење за моторна возила (ДМВ) и Комисија за јавне услуге (ЦПУЦ) потврдили су да Тесла није покренула процес добијања дозволе које су кључне за операције роботаксија у овој држави.
Тесла тренутно располаже само са основном дозволом ДМВ-а, која омогућава тестирање аутономних возила са присутним возачима. За покретање комерцијалних роботакси услуга потребна је напреднија дозвола, коју за сада има само ограничен број компанија. Осим тога, било који покушај комерцијализације овакве услуге захтева одобрење и од ЦПУЦ-а, које Тесла такође није затражила.
До сада, Тесла није поднела захтев за дозволу за комерцијалну употребу аутономних возила без возача, што је неопходан корак пре почетка пружања услуга роботаксија. Овај пропуст указује на могућу кашњење у реализацији Маскових планова, што би могло значајно утицати на позиционирање Тесле на тржишту услуга аутономне вожње.
Разматрајући процесе које су друге компаније, као што је Waymo, морале да прођу, јасно је да одобрење за такве операције може трајати месецима. Waymo је, на пример, провео осам месеци у процесу стицања ЦПУЦ дозволе које им омогућава наплату вожњи, што указује на то да Тесла можда неће моћи брзо да имплементира своје роботакси услуге.
Док Тесла наставља да развија технологију аутономне вожње, регулаторни одговори и недостатак потребних дозвола могу постати кључни фактори који ће одредити темпо и успех њихових будућих роботакси услуга.