Убацити у прву или повући ручну кочницу?
Паркирате ауто, угасите мотор и требало би... Па, боље да убаците у прву или да повучете ручну кочницу?
Покушаћемо да решимо овај проблем за тренутак. Данас се враћамо на вековни рат возача.
Дакле, када зауставите ауто на месту, прво га убаците или је боље да повучете ручну кочницу? И у ствари, на самом почетку можемо рећи да је… једнако добро решење да убаците прву и повучете ручну кочницу.
А то само показује колико решавање овог спора може бити компликовано. Поготово што конкретан одговор на питање постављено у наслову заиста много зависи од возача.
Убаците у прву. Ово је додатна сигурност:
Па хајде да прво узмемо мењач. Прво, вреди напоменути да нема разлога зашто би возач требао оставити аутомобил у празном ходу. Закључавање мењача променом степена преноса је додатна заштита – у ситуацији када би ручна кочница била отпуштена. Ово ни на који начин не оптерећује пренос и не излаже га квару.
Укратко, увек вреди престати са ваљањем. Без обзира да ли аутомобил стоји на равној или косој површини. Пребацивање у брзину је посебно важно за старије аутомобиле, односно оне код којих је ризик од отпуштања паркирне кочнице и превртања возила посебно висок.
Ручна кочница у мировању: повући или не?
Ручна кочница такође вреди повући. А за то постоје два разлога. Пре свега, ако је возило имобилисано са мењачем, и даље се тешко креће. Опсег кретања је буквално неколико инча, али се увек дешава. ручна кочница ће зауставити возило тачно тамо где се тренутно налази. Када се кочница не користи, корозивни процеси напредују брже.
Када је боље изоставити приручник?
Ручну кочницу треба изоставити углавном када је аутомобил, на пример, стар неколико година и возач се плаши да ће се ручна кочница замрзнути када се паркира зими. Осим тога, решење није најбоље када се старији аутомобил остави да стоји дуже време. Затезање паркирне кочнице такође губи смисао када ручна кочница ради лабаво у аутомобилу и де фацто не ради. Тада је, међутим, неопходна интервенција механичара.
Закључак
Када сте паркирани, увек је најбоље да укључите прву брзину, али је добро узети у обзир ручну кочницу. У овом тренутку, међутим, вреди запамтити да у модерним аутомобилима ручно повлачење кочнице полако престаје да буде опција. Електрично управљане задње кочнице се аутоматски активира чим возач угаси мотор.