Ускоро промена правила о кочницама и издувним гасовима: Сјајна вест за све возаче!
Укида се дискриминација половњака увезених после 1. марта 2014. године, док ће уредба о такозваној "овалности кочница" бити суспендована на годину дана
Сјајну вест за све власнике аутомобила стиже из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Како Телеграф сазнаје из добро обавештених извора, у Службеном гласнику ће ускоро бити објављене измене и допуне Правилника о подели моторних возила и техничким условима, које многи жељно ишчекују.
Најважније од њих, тичу се одредби о контроли емисије издувних гасова и овалности кочница, због којих многа возила не би могла да прођу технички преглед после 5. јула ове године, када треба да почне пуна примена новог Правилника о техничким прегледима.
Укида се дискриминација
Прво и најважније јесте промена нелогичне и најчешће критиковане одредбе која прописује да половна возила која су увезена у Србију после 1. марта 2014. године, морају да испуне еколошке норме као да су те године произведена.
Конкретно, аутомобили са бензинским моторима, који су први пут регистровани код нас после тог датума, по још увек важећем пропису, треба да имају 15 пута мању емисију угљен-диоксида него исти такви који су увезени раније или су купљени у Србији.
Слична нелогичност још увек важи и за дизелаше, с тим што је код њих критеријум за исправност издувних гасова (коефицијент апсорпције светлости) три пута блажи за домаћа возила и она која су први пут регистрована пре 1. марта 2014. године.
У надлежном министарству кажу да ће ова одредба сигурно бити промењена, а очекује се да ниво емисије издувних гасова код свих возила, као што је и логично, буде прописан у складу са годином њихове производње и Еуро нормом коју испуњавају, а не са годином прве регистрације у Србији.
Добро коче, а неисправни
Други велики проблем због кога би многа потпуно исправна возила могла да буду проглашена неисправним, биће само привремено решен. У питању је такозвана "овалност кочница", због које смо већ имали случајеве да потпуно исправни аутомобили не пролазе проверу на оним техничким прегледима који су већ почели да раде по новим прописима, док на оним другим пролазе без проблема.
Европском директивом предвиђено је да неуједначеност сила кочења по обрту точка не сме бити већа од 20 одсто, али та директива није обавезујућа и практично је остављено државама да саме одреде да ли ће овај пропис примењивати или неће.
На пример, не примењују га ни Црна Гора, ни Хрватска, ни многе друге европске земље са знатно млађим и модернијим возним парком него што је наш у Србији. Међутим, творци нашег правилника су ту одредбу прописали, иако механичари тврде да неуједначеност сила кочења мања од 30 одсто, апсолутно не утиче на исправност кочница.
Како сазнајемо, примена ове одредбе ће сигурно бити одложена и то на најмање годину дана.