УШТЕДИТЕ НОВАЦ: Продужите радни век акумулатора
Без ризика.
Многи би волели да им акумулатор траје дуже од просека односно дуже од четири-пет година, али треба имати у виду да је и то прилично дугачак временски период ако имамо у виду све фактора ризика које могу угрозити његово нормално функционисање.
ОВО МОЖЕТЕ И САМИ: Замените ФИЛТЕР ЗА ВАЗДУХ мотора, да не бисте имали много веће ТРОШКОВЕ
САЧУВАЈТЕ СВОЈЕ И ЗДРАВЉЕ ВАШЕ ПОРОДИЦЕ: Дубински освежите ентеријер вашег аутомобила
ДА ВАМ АУТОМОБИЛ БУДЕ ЗАВИДНОГ ИЗГЛЕДА: Ово можете урадити САМИ у свом дворишту и на тај начин УШТЕДЕТИ новац
Реч је о различитим опасностима од екстремних временских услова преко заборављених фарова до учесталих кратких вожњи, корозије на клемама, неисправне електронике...
Погрешно је мишљење да акумулатору штети само велика хладноћа јер и екстремно високе температуре доводе до стварања киселине у њему која му одузима функционалност.
Најоптималнији температурни услови за нормалан рад акумулатора су од 18 до 32 степена, али наравно то не значи да треба на нешто нижим или вишим температурама одмах „изоловати“ акумулатор. У случају екстремних температура, испод минус 10 степени или изнад 40 степени неопходно је извадити акумулатор из аутомобила и однети га у суву просторију са оптималном температуром. Исто се препоручује и возачима који знају да у дужем временском периоду неће возити аутомобил.
Такође, многи не знају да није довољно упалити мотор и возити га свега неколико минута или на кратким релацијама да би се акумулатор допунио до пуног капацитета. Треба имати у виду да се акумулатор много троши приликом стартовања мотора, а да би га алтернатор у потпуности напунио неопходна је дужа вожња. То значи да уколико аутомобил учестало возимо на кратким релацијама то може више да штети него да користи акумулатору.
Једна од најбитнијих мера која може омогућити дужи радни век акумулатора је редовно проверавање његове спољашњости, чишћење, отклањање и најмање корозије и реаговање на све знаке потенцијалних проблема.
Поред чишћења клема важно је проверити и да ли су евентуално каблови акумулатора лабави што, такође, може довести до неправилности у његовом раду. Опасност за акумулатор представљају све електричне компоненте у возилу које могу остати укључене након гашења мотора и "одвлачити" струју. Зато је битно да сви возачи након што угасе мотор обрате пажњу да ли су угасили фарове, унутрашња светла, радио уређај... Такође, савет је да се електричне компоненте на возилу не укључују пре него што се стартује мотор.
Коначно, битно је редовно преконтролисати и електрични систем на аутомобилу који уколико је неисправан може бити узрок пражњења акумулатора чак и током вожње.
Рецимо, уколико алтернатор не ради то значи да неће допуњавати акумулатор док је мотор упаљен. Због тога ће се акумулатор све више празнити са сваким пређеним километром.