УЖАСНЕ ВЕСТИ ЗА ВОЗАЧЕ У АМЕРИЦИ! Ово ОБАВЕЗНО морају имати ОД 1. МАЈА а кошта ХИЉАДЕ ЕВРА
Ауу каква мера!
Од 1. маја 2018. сви нови аутомобили који се производе за тржиште САД морају као основни део опреме да имају камеру која помаже при вожњи уназад.
Обавеза уградње задњих камера као стандардног дела опреме за возила на америчком тржишту део је законске регулативе које је тамошње Министарство саобраћаја донело још 2014, када је дат и рок од 4 године за почетак примене закона.
Идеја да сви нови аутомобили морају да имају камеру која надзире простор иза аутомобила и помаже возачу при кретању уназад, било да је реч о паркирању или маневрисању у рикверц, потиче још из времена администрације председника Џорџа Буша млађег.
Да ли ће се бунити?! Шкода има амбициозан план - а ево како боду очи Немцима!
Иницијатори ове замисли кажу да им је требало 10 година да дочекају њену примену у пракси, каже Петер Курдоцк из организације “Адвоцатес фор Highway & Ауто Safety” која је покренула читаву идеју.
Ова, али и друге америчке организације које се баве безбедности саобраћаја залажу се да и неки други системи асистенције возачу буду стандардни део опреме у новим аутомобилима у САД.
Chevrolet Цамаро – 50 година еволуције у петоминутном снимку! ВЕЛЕЛЕПНО (ВИДЕО)
Они лобирају за то да сва возила морају да буду опремљена аутоматским системом кочења у случају опасности (АЕБ), са фунцкијом упозорења на могући судар, затим упозорењем на друге аутомобиле у мртвом углу и технологијом која опомиње возаче на нежељено напуштање возне траке којом се ауто креће.
Као резултат нове иницијативе, 20 произвођача аутомобила обећало је да ће АЕБ увести као стандард у САД до 2022. године.
Успешна комшијска прича: Dacia слави 50. рођендан! (ВИДЕО)
Ипак, организације као што је “Адвоцатес фор Highway & Ауто Safety” сматрају да би то морало да се реализује и раније.
Они у прилог својој иницијативи наводе званичне податке Института за безбедност на путевима (ИИХС), према којима се број удеса код аутомобила који имају АЕБ смањиио за 62%, ако систем садржи упозорење на могућ судар при кретању у риверц, односно за 50% ако систем упозорава на могућ фронтални судар.
Поред тога, упозорење на друго возило у мртвом углу помогло је да се број саобраћајки изазваних овим узроком смањи за 14%, а систем који опомиње возача да је ауто изашао из оквира возне траке снизио је број таквих удеса за 11%.