ВАЖНО ЈЕ ДА ЗНАТЕ: Ако мотор НЕ ПОСТИЖЕ ОПТИМАЛНУ РАДНУ ТЕМПЕРАТУРУ проблем је у ОВОМЕ
Свакодневна вожња аутомобила је повезана са низом сервисних обавеза...
Један од проблема који возачи често игноришу је случај када мотор чак и након дужег времена не постиже оптималну радну температуру. Ситуацију отежава и недостатак показивача температуре мотора у многим возилима доступним на тржишту. У њиховом случају, возач је обавештен само о могућем прегревању мотора
ЗАМЕНА УЉА: Чим се појаве ОВИ ПРОБЛЕМИ време је да посетите механичара (ВИДЕО)
ЗАКОН СТУПИО НА СНАГУ: Ево због чега ће се ОДУЗИМАТИ ВОЗИЛА!
НЕ ЦВЕТАЈУ РУЖЕ: Volkswagen смањује број радних места!
Већина возача је свесна негативних последица вожње са превисоком температуром мотора. Његово прегревање у кратком времену може довести до неповратних оштећења и потребе за скупом поправком погонске јединице, пише сајт Automobili.ba.
Са друге стране, мало возача је свесно лошег утицаја непостизања оптималне радне температуре. Примећује само већу потрошњу горива или слабије грејање.
Ту настаје проблем, јер ће занемаривање узнемирујућих симптома довести до скупих кварова и проблема.
Произвођачи одређују оптималну радну температуру мотора на око 90 степени Целзијуса (температура расхладне течности).
Тек након што је достигну, загрејани елементи мотора израђени од разних металних легура постижу одговарајућу величину, док уље одговорно за подмазивање покретних компонената тада ради у оптималним условима. Постиже одговарајућу густоћу и омогућава слободан проток у уљним каналима досежући све углове погонске јединице.
Споменута радна температура одређује повољне услове за подмазивање, што заузврат гарантује ефикасну заштиту од разорне силе трења.
Где су узроци проблема
Узроке проблема треба тражити у систему за хлађење.
Први "осумњичени" је термостат који управља температуром течности у систему. Пут расхладне течности зависи од његове "одлуке".
Ако је мотор премало загрејан, термостат може да се заглави у отвореном положају за дуготрајно кружење тећности.
Тада хладњак неће допустити да се течност загреје. Нуспојаве су изразито повећање потрошње горива и лоше перформансе грејања кабине.
То би требало да одмах приметимо. Поготово код дизелаша примећујемо пораст потрошња уља. Међутим, то не значи крај проблема који нас очекују у блиској будућности.
Изненађујуће, непостизање оптималне радне температуре узрокује неравномерну расподелу температура унутар погонске јединице.
То, последично, доводи до различитих стопа трошења појединих металних делова.
Ниска температура подстиче таложење наслага угљеника, који би у оптималним условима сагорео, а затим био избачен из мотора.
Након неког времена, резултираће значајним смањењем капацитета улазних канала, зачепљењем вентила за рециркулацију издувних гасова, па чак и самозапаљењем смеше горива.
Кључни проблем је што је температура моторног уља прениска, што не гарантује дејство подмазивања које захтева произвођач тек након постизања оптималних 90 степени.
Испод ове вредности густина уља остаје већа, што отежава приступ виталним компонентама. Од тога пате инјектори и турбопуњачи, који су данас све популарнији.
Штета на њима доводи до врло скупих поправки. Замена система убризгавања је прилично велики трошак.
Скупи ДПФ филтери
У модерним дизел моторима, а однедавно и у бензинским моторима, филтер честица (ДПФ) постао је практично обавезан.
Његов ефикасан рад захтева високу температуру издувних гасова. Нажалост, ако јединица константно ради на прениској температури, издувни гасови које испушта не задовољавају захтеве ДПФ филтера.
То затим доводи до брзог зачепљења.
Такође је важно напоменути да је ово врло скуп квар.
Проблем непостизања опрималне радне температуре је лако решив
У већини ситуација поправка ће коштати неколико десетина евра.
У овом случају је решење замена прегорелог осигурача или релеја. Рачун ће се повећати ако је потребно инсталирати нови термостат.
Дакле, релативно малим улагањем вратићемо потпуну ефикасности мотора, избегавајући скупе сервисе који долазе као резултат вишегодишњег занемаривања.