ВАЖНО ЈЕ ДА ЗНАТЕ: Како возити и на шта ОБАВЕЗНО обратити пажњу по летњој киши?
Стручњаци саветују како да проверите гуме.
Свака гума је добра на сувом, док је на мокром тешко видети која је квалитетна. На киши успорите, немојте нагло кочити и окретати волан, већ лагано отпустите гас и управљајте аутомобилом воланом када гума удари у тло.
ЗАДАЛА ЈЕ ДОМАЋИ ЗАДАТАК МУШКАРЦИМА: Жена је испаркирала аутомобил из немогуће ситуације (ВИДЕО)
МУЗЕЈСКИ МОДЕЛ: Славни АМГ који је свет спортиста оставио без текста (ВИДЕО)
НЕЋЕТЕ ВЕРОВАТИ КАКО ИЗГЛЕДА: Овај паркинг у Кини је потпуно аутоматизован
Свака летња гума је мање-више добра на сувом, а квалитет летње гуме види се само на мокром путу. Из тог разлога стручњаци саветују да пре куповине гума проучите независне тестове, који на основу испитивања и мерења на мокрим путевима чине чак 40% укупне оцене одређене гуме.
Мокар пут у комбинацији са брзином може бити опасан лети, као и поледица на путу у хладнијем делу године. Доказ за то су честа одлетања са пута по кишном времену, која се на аутопутевима најчешће завршавају кобно, али је опасна и на другим путевима.
Најопаснији је сам почетак кише
Посебно је опасно када пада киша после дужег периода сувог времена, јер тада вода из пора асфалта подиже прашину и уље и формира танак и изузетно клизав слој. Из тог разлога, најопаснији је сам почетак кише, када је приањање гума на подлогу значајно смањено, слично леду, па треба бити изузетно опрезан.
Најбоље би било да се искључите из саобраћаја на неколико минута док киша не спере тај клизав слој са коловоза, а ако морате да наставите да возите, урадите то веома опрезно, успорите, али немојте нагло кочити.
Ово је савет и за вожњу по мокрим путевима и када киша наставља да пада, уз, наравно, већи размак између возила испред. Најважније је смањити брзину јер је пут тада непредвидив.
Ако вам се деси да проклизате, немојте паничити и нагло кочити или окрените волан, већ полако отпустите гас и исправите волан док гуме не захвате површину.