Велики екрани у аутомобилима ускоро ће бити прошлост?
Тренд огромних екрана је толико узео маха да се на аутомобиле са дисплејима мањим од 10 инча гледа као да су већ превазиђени.
У online дискусији коју је организовао и водио Цар Десигн, дизајнери из компаниј Аутомобили Пининфарина, Италдесигн, Полестар, ELeather и BMW говорили су о изгледу унутрашњости аутомобила у будућности. Срећом, изгледа да су им неке ствари ипак дошле до мозга.
Без обзира на то колико неки возачи не подносе ту чињеницу, огромни екрани мултимедијалног система у последње време су све присутнији у кокпиту и постају све већи, пише сајт Аутомобили.хр.
Овај тренд је толико узео маха да се на аутомобиле са екранима мањим од 10 инча гледа помало чудно, као да су већ превазиђени.
Неки произвођачи аутомобила то чак доводе до крајности. Мерцедес-Бенз је недавно представио запањујући MBUX Hyperscreen у луксузној електричној лимузини EQS, који се састоји од три засебна дисплеја под једним стаклом и које се протеже од возачевих до сувозачевих врата.
BMW је на то узвратио панорамским 31-инчним 8К екраном (попут биоскопског платна) на задњим седиштима нове Серије 7 и електричне лимузине и7.
Пошто очигледно не може шире од овог, убацили су додатне екране у рукохвате задњих врата.
Ипак, чини се да ће овај необјављени "рат екранима" ускоро постати прошлост – барем тако мисли Matthias Junghanns, шеф дизајна ентеријера BMW-a који је о томе и говорио на овој мини online конференцији.
Један од гледалаца је упитао да ли ће врхунски луксуз и UX (усер experience) и у будућности бити синоним за велике екране, као и да ли смо стигли до врхунца њиховог развоја и величине.
Junghanns је одговорио питањем: "Да ли је велики екран оно на шта се рачуна?”. Наставио је рекавши да је уверен да ће огромни екрани пре или касније отићи у историју.
Додао је и да ће, према његовом мишљењу, аутомобили и даље бити интелигентни, али да ће се екрани појавити само онда "када су вам потребни и када их желите".
Шеф дизајна ентеријера компаније Полестар, Conny Blommé, сложио се са овим ставовима.
"Све има свој врхунац, па вероватно и екрани", рекао је Blommé.
Истина. Јер, када путујете аутомобилом, већину времена ипак уживате у путу и погледу, а не у екранима.