ВЕЛИКИ ОБРТ: Без забране продаје бензинаца и дизелаша до 2035!
Извештај Европског ревизорског суда јасно закључује да тренутно постоје уска грла у ланцу снабдевања сировинама која би могла да угрозе читаву транзицију
Европска унија је решена да од 2035. године забрани продају нових аутомобила са погоном на фосилна горива, али изгледа да нису сви мишљења да ће то бити могуће. Своју сумњу је поделио Европски ревизорски суд, који види два могућа решења након 2035.
ТОП 5 ПОЛОВЊАКА ДО 8.000 ЕВРА: Све што би требало да ЗНАТЕ пре саме куповине
ПРЕ ПОЛАСКА НА ОДМОР: Истраживали смо, колико кошта ПУТОВАЊЕ колима до МОРА, цене ће вас ИЗНЕНАДИТИ
Вожња кроз БУГАРСКУ: Све што би требало да ЗНАТЕ пре поласка на пут, нећете ВЕРОВАТИ колике су КАЗНЕ
Форсирање електричне мобилности изгледа као јасан пут Европске уније. Наравно, отворена је путања и другим технологијама са нултом емисијом, али за сада, осим водоника, нема их у видокругу. Ипак, ни ситуација са електричним аутомобилима није превише једноставна. Наиме, извештај Европског ревизорског суда јасно закључује да тренутно постоје уска грла у ланцима снабдевања сировинама која би могла да угрозе целу транзицију.
На то треба додати све веће трошкове и глобалну конкуренцију. Због тога напори ЕУ да се повећа производња батерија можда неће бити довољни да задовоље растућу потражњу. Ревизори упозоравају на два могућа сценарија ако капацитети производње батерија у ЕУ не буду расли према плану.
Према њиховом мишљењу, могло би да се деси да ЕУ ипак не забрани продају нових аутомобила на бензин и дизел након 2035. године. У другом сценарију, требало би се ослањати на батерије и електрична возила из трећих земаља како би се постигли климатски циљеви ЕУ. То иде на штету европске аутомобилске индустрије, односно економског и социјалног благостања готово читавог континента.
Како преноси Ревија ХАК, ЕУ и даље не одустаје од плана забране продаје нових бензинских и дизелских аутомобила од 2035. године. Батерије су због тога од велике стратешке важности за ЕУ, и важне за постизање климатских циљева, наводи се у извештају Ревизорског суда.