Велики проблем за произвођаче и купце ЕЛЕКТРИЧНИХ АУТОМОБИЛА! На ово до сада нису мислили!
Корисници и компаније ће морати да се суоче са овим изазовом.
Велики светски произвођачи аутомобила најављују офанзиву возила на струју, али глобална инфраструктура пуњача не прати ове амбициозне планове. Док се у развијеном свету бензинске станице налазе "на сваком кораку", пуњачи за електричне аутомобиле (ЕВ) далеко су мање распрострањени.
Недостатак пуњача нарочито погађа нека предграђа великих градова и руралне средине, па поједини власници аутомобила на струју морају да прелазе десетине и десетине км до најближе станице за допуну батерија. Истраживање које је на ову тему спровео Блумберг показало је да се у свету вози око 5 милиона електричних аутомобила, док се глобална мрежа пуњача тренутно састоји од 632.000 места за пуњење.
Даља анализа открива да су ови пуњачи концентрисани углавном у државама и регијама где су аутомобили на струју веома популарни, па се власници ЕВ који путују далеко од свог пребивалишта могу суочити са озбиљним проблемом приликом покушаја да пронађу пуњач током свог путовања.
Чак и ако пронађу место за пуњење у близини своје маршруте, може се десити да се суоче са новим проблемом. Преко 66% постојећих пуњача спада у категорију “спорих” и на њима је за сваких 15-ак км додатне аутономије возила потребно провести пола сата у пуњењу батерија.
Када је реч о мрежи пуњача, једна од препрека за даље ширење је њихова неисплативост инвеститорима у садашњем тренутку када електрична возила чине изузетно мали процент укупног броја аутомобила на путевима. Због тога многи постојећи пуњачи нису профитабилни.
Блумберг наводи да је у случају брзог пуњача потребно да се он користи барем осам пута дневно, како би био исплатив власницима. Међутим, многи такви пуњачи сада се користе мање од пет пута на дан.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/02/16/policija_0.jpg?itok=coNe-CkC)
ВРАТИЛИ СНИМАК И ШОКИРАЛИ СЕ Полиција ухапсила возача BMW, а у ауту му пронашла строго ЗАБРАЊЕН УРЕЂАЈ
Ипак, неке компаније, попут Тесле, планирају ширење мреже пуњача како би спремно дочекали најављену експанзију електричних аутомобила. Тесла, рецимо, има у плану да већ ове године значајно прошири мреже својих "суперпуњача" у Европи и Сједињеним Државама.
То је само кап у мору, с обзиром да Међународна агенција за енергију процењује да ће до 2030. широм света бити потребно између 14 и 30 милиона јавних пуњача за електрична возила, уколико до тада тржишно учешће нових аутомобила на струју достигне прогнозираних 30%.