ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Када је и како настао први саобраћајни знак?
Занимљива је историјска чињеница.
Овај знак је најстарији те врсте у Лисабону и верује се да је најстарији на свету. То је уједно и једини од укупно 24 чију је инсталацију наредио краљ Педро Пацифик.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/11/11/stp.jpg?itok=krr0gYuM)
ОВА ГРЕШКА МОЖЕ СКУПО ДА ВАС КОШТА! Након оштрог заустављања ОБАВЕЗНО подигнуте ногу са кочнице
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2022/04/06/profimedia-0236413162.jpg?itok=t5eeB-Io)
ГЛАВНА МЕТА ЛОПОВА: Свако ко сматра да је његов модеран луксузни аутомобил потпуно безбедан, дефинитивно се вара
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/398860/pjimage_25.jpg?itok=wu6shfL6)
ЈЕЗИВО: Аутомобил ИЗГОРЕО на ауто-путу код Коњарника!
Саобраћајни знакови су део наше свакодневице и сви се можемо сложити да би без њих било много теже, али и опасније користити саобраћај. Иако сви узимамо здраво за готово постојање путоказа, они су ипак морали бити створени у неком тренутку људске историје.
Занимљива је историјска чињеница да је први путоказ односно саобраћајни знак настао управо да би се избегле свађе између кочијаша, грофова, барона и славних племића.
Краљ Д. Педро II (1648 – 1706) наредио је 1686. године да се на зиду куће у лисабонском кварту Алфама постави плоча са правилом, која је требало да разреши све недоумице о кретању у уском пролазу.
На плочи се наводи да је краљ Педро II наредио да онај који иде уз брдо ка замку има предност над оним који се спушта, а овај је био принуђен да се повуче и чека пролаз.
Ово правило важило је за кочије и друге врсте возила која су тада пролазила улицама Лисабона.