Волво повлачи 460.769 возила због ОВЕ фаталне грешке
Волво Царс повлачи 460.769 аутомобила старијих модела широм света због неисправних ваздушних јастука који би могли бити смртоносни у случају судара.
Проблем настаје када се ваздушни јастук активира због судара. Фрагменти надувавања унутар ваздушног јастука могу, у одређеним случајевима, да испадну и у најгорем случају да вас удари, што може довести до озбиљних повреда или смрти, рекла је компанија америчким регулаторима безбедности.
Волво, у власништву компаније Geely, који је недавно потврдио планове за излазак у јавност, свјестан је једног инцидента који је због проблема изазвао смрт, према документима поднесеним Националној управи за безбједност саобраћаја на аутопутевима.
Возила која су погођена су Волво модели старијих модела. Укључују С80 2001-2006 и С60 2001-2009. Возила су произведена у периоду од маја 2000. до марта 2009. године. Више од половине возила - 259.383 - продато је у САД.
Из Волвоа је речено да се проблем јавља током времена ако су таблете за надувавање ваздушних јастука изложене повишеном нивоу влаге и честим високим температурама надувавања.
Таблете могу почети да се распадају и стварају честице прашине, што повећава притисак и „брзину сагоревања“ уређаја. Ти фактори могу узроковати пуцање напухавача и прскање металних фрагмената по путницима.
"У случају судара при активирању ваздушног јастука за возача, делови надувавања у ваздушном јастуку могу, у одређеним случајевима, да испадну, ау најгорем случају да вас удари, што може довести до озбиљних повреда или смрти", наводи Волво.
Да би решила проблем, компанија ће заменити ваздушни јастук за возача без накнаде за купца. Планира да обавести погођене власнике већ следећег месеца како би поправили возила.
Волво није открио очекиване трошкове замене ваздушних јастука, што може бити скупо. Масовно повлачење 67 милиона ваздушних јастука од јапанског добављача аутомобила Таката коштало је аутомобилску индустрију милијарде долара и довело до тога да компанија поднесе банкрот.
Компоненте ваздушних јастука у возилима Волво испоручивали су шведски АутоЛив и немачки добављач аутомобила ЗФ, према документима поднесеним НХТСА.