ВОЗАЧИ ОПРЕЗ: Од ДАНАС крећу измене на ТЕХНИЧКОМ ПРЕГЛЕДУ, ево шта је СВЕ ОБАВЕЗНО
Техничка исправност подразумева да сви механизми на возилу морају бити у потпуности исправни.
Власници возила у Србији не треба да брину да ће им од 5. јула нови прописи отежати пролазак техничког прегледа, с обзиром да се примена нових и оштријих правила без којих нема регистрације, као што су мерење овалности дискова и неопходност поседовања катализатора, одлаже у наредне две године, све до јула 2025. године.
Ипак, не одмахујте руком када кренете на технички. То наравно, не значи да се на технички преглед и одсад одлази неприпремљено, јер сви остали услови, а њих није мали број, прописани Правилником о техничком прегледу који је на снази од 5. јула 2021. године, остају исти.
НИКАДА НЕ ПРЕСКАЧИТЕ ВЕЛИКИ СЕРВИС! Ево како то може довести до КОБНИХ ПОСЛЕДИЦА
ОВО СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Ових 5 ствари би УВЕК требало да ИМАТЕ у колима, а ево и које су
Нова правила за технички преглед "на чекању" до јула 2025.
Примена нових, знатно ригорознијих правила за технички преглед, била је планирана да почне овог 5. јула, али је процењено да чак четвртина возила у Србији онда не би прошла технички преглед због неадекватне овалности дискова. Слично одлагање догодило се и пре две године и то због катализатора, када је процењено да би због непоседовања ових уређаја за регулисање издувних гасова скоро 100.000 возила “пало” на техничком прегледлу.
Одлагање нових прописа у Правилнику о техничком прегледу у пракси значи следеће – од 5. јула ће се овалност дискова, односно, стручно речено „неуједначеност силе кочења по обрту точка“ и даље мерити када довезете ваш аутомобил на линију, али резултат мерења неће утицати на техничку исправност возила и на могућност регистрације.
Што се тиче катализатора, сва возила која су први пут регистрована у Србији пре 5. јула 2021. године која немају катализатор, такође ће моћи да прођу технички преглед у наредне две године. Иначе, струка каже да сва возила произведена са Еуро 3 нормом уведеном 2000. године, морају имати фабрички уграђен катализатор, док старији аутомобили немају ту обавезу.
Из ресорног министарства је, у прилог додатном одлагању примене прописа везаних за уређаје који регулишу издувне гасове, речено да у другој половини 2024. године треба да почну активности у вези са дерегистрацијом возила, односно субвенцијама државе за рециклажу и дерегистрацију старих возила са погоном на дизел гориво стандарда емисије Еуро 1, 2 и 3, односно за куповину употребљаваних возила стандарда емисије најмање Еуро 6.
Шта остаје исто на техничком прегледу?
Пре свега, проверава се валидност документације власника возила, за шта требају лична карта и саобраћајна дозвола, а подаци из саобраћајне дозволе морају бити у складу са подацима о возилу, од основних података о моделу, па све до броја седишта, боје и тежине. Што се тиче обавезне опреме када говоримо о техничком прегледу, Правилником о техничком прегледу прописано је да свако возило мора имати рефлектујући прслук, сигурносни троугао, сајлу или уже за вучу, као и комплет прве помоћи.
Резервни точак је обавезан, сем у случају да ваш четвороточкаш има рун-флат пнеуматике или неко друго средство које може да послужи за привемену поправку пробушене гуме.
Техничка исправност подразумева да сви механизми на возилу морају бити у потпуности исправни. Ради се о управљачком и кочионом механизму, расхладном и издувном систему, моторном групом, а проверава се и стање пнеуматика. Што се тиче њих, они на обе осовине морају бити истих димензија, истог произвођача и модела.
Важан је и спољашњи преглед, с обзиром да се ваше возило на техничком прегледу детаљно фотографише. Стакла, ретровизори и светлосне групе морају бити и технички и визуелно исправни. Проверава се светлосна сигнализација на возилу, од предњих светала, преко показивача правца, штоп сетла и задње позиције, све до сијалице за осветљење регистарске таблице. Потом, проверавају се и морају бити исправни појас, рад брисача и прскалица, а не заборавите и да допуните течност за прање ветробранског стакла.
Ако шта од наведеног недостаје или није исправно, рок за отклањање недостатака је три дана до поновног “изласка” на технички преглед, па се саветује да се пре ове обавезе свакако посети мајстор који ће проверити стање вашег четвороточкаша.