Вожња на што нижем броју обртаја: Ево зашто је ПОГУБНА за мотор аута
У оптималном подручју рада мотор најбоље вуче и најмање троши.
Грешка коју многи праве јесте вожња на што нижим обртајима. Код нас важи укорењено мишљење да таква вожња доноси бројне добробити, укључујући и мању потрошњу, али није тачно.
Не само да нећете остварити нижу потрошњу горива већ ћете и драстично скратити век мотора, посебно ако возите при прениским обртајима под оптерећењем.
При (пре)ниским обртајима у мотору се дешава отежано хлађење и подмазивање, а може да се догоди и да танки уљни филм на местима пукне. Све то доноси појачано хабање делова мотора праћено већим вибрацијама.
Критични услови у којима никако не треба возити при ниским обртајима су повећана оптерећења. Најочитији пример је вожња узбрдо накрцаног аутомобила, рецимо при одласку на годишњи одмор. Многи се тада возећи у колони забораве и остану у високом степену преноса при нижим брзинама.
У тим случајевима никако не ваља ићи испод 2000 о/мин код бензинаца, односно неких 1600-1700 о/мин код дизелаша. Имајте на уму да у таквим условима чак зна грешити и показивач оптималног термина пребацивања степена преноса којима су опремљена новија возила. Стога припазите када вам на нижим обртајима ауто “препоручи” виши степен, а пред вама је још и нека мања узбрдица.
Такође, није добро убрзавати из ниских обртаја, него је боље убацити у нижи степен и онда дати по гасу. У противном ће се уз исте инерцијске силе услед ротације радилице и кретања клипова појавити повећање сила гасова од изгарања. Последица је небалансирани рад мотора, што уз вибрације и преслабо подмазивање узрокује појачано хабање.
У оптималном подручју рада мотор најбоље вуче и најмање троши, оптерећење је најмање, а добро подмазивање и хлађење је загарантовано. Стога можете возити при ниским обртајима мотора само ако ауто “крстари” на равном путу или низбрдо.