ВОЖЊА ЗА ЏАБЕ: Нови аутомобили у ЕУ ће 2030. у просеку трошити 2 литра на 100 км
Очекује се и да ће око 2025. године просечни електрични аутомобил коштати као бензинац или дизелаш исте класе - због пада цене батерија.
Велике промене се спремају не тржишту Европске уније и сигурно је да ће се однос заступљеност аутомобила са моторима са унутрашњим сагоревањем, и електричних аутомобила и плуг-ин хибрида, значајно променити, пише Ревијахак.
Према новим плановима Европске комисије, емисије ЦО2 аутомобила по километру морале би да падну за 50 одсто у периоду од 2021. до 2030. године, а не за 37,5 процената како је претходно планирано.
Шта то конкретно значи?
Много више плуг-ин хибрида и електричних аутомобила у производњи, који емитују мало или нимало ЦО2 у вожњи.
Међутим, сигурно је да ће ЕУ пратити и стварну потрошњу плуг-ин хибрида, за које се сумња да их возачи не пуне струјом на електричним пуњачима, већ да функционишу као класични хибриди што значи да емитују много више ЦО2 у реалним условима него што је декларисано. Те 2030. године, просечна потрошња нових аутомобила требало би да износи око 2 л/100 км, а емисија ЦО2 у просеку 45 г/км.
Наравно да је то немогуће постићи са аутомобилима опремљеним класичним моторима и већ сада се калкулише да ће у укупној продаји нових аутомобила електрична возила 2030. године чинити 50 одсто.
Добра вест је да се очекује да ће - као резултат пада цене батерија - просечни електрични аутомобил коштати као сличан модел са бензинским или дизел мотором већ око 2025. године.