ВРАЋАЊЕ КИЛОМЕТРАЖЕ: Ово су “половњаци” с којима се НАЈВИШЕ манипулише у Србији
Подаци су прикупљени у последњих дванаест месеци.
Куповина половног аутомобила је сложен процес, а једна од најважнијих ставки, приликом избора, јесте пређена километража.
Нажалост, њом се може манипулисати. Стање механичких склопова и уопште четвороточкаша, у великој мери зависи од километраже, па морамо бити опрезни.
Из тог разлога, компанија царВертицал спровела је истраживање на различитим тржиштима, укључујући Србију, Хрватску, Словенију, Румунију, Немачку, Русију, САД… Пред вама су подаци прикупљени у последњих 12 месеци.
Немци највише на удару
Бројке откривају да су случајеви лажирања најчешћи међу немачим моделима, посебно из премијум сегмента.
Непоштени трговци “половњака” манипулишу возилима, попут BMW Серије 7 или X5. Истраживање је показало да готово сваки трећи BMW Серије 7, X5, па и Серије 5 има “штеловану” километражу.
Осим на BMW-u, скида се и на Аудијима (А5/А6), Мерцедесовој Е-Класи, те економским маркама попут Шкоде и Volkswagena.
Опрезно са старијим моделима
Један од кључних “услова” за скидање километраже је старост аутомобила. Истраживање показује да је већина премијум возила с лажираним подацима старија од оних из економске класе.
“Најпопуларнији” BMW модели имају 10 до 15 година. Када је реч о Мерцедесовој Е-Класи, километри се скидају с возила произведених између 2002. и 2004.
Код јефтинијих аутомобила из економске класе, манипулише се с новијим моделима, јер “држе” цену. Будите опрезни код половних VW Passata, Шкоде Оцтавије или Суперба.
Половни дизелаши су “најопаснији”
Занимљиво је поређење према врсти горива. Дизелаши прелазе веће километраже, па је код њих и чешћи случај злоупотреба.
Из западне Европе стижу аутомобили, који су прешли и више од 300.000 километара, а после “штеловања” се продају по већим ценама у региону.
Да ствар буде гора, то су возила којих се на западу ослобађају због високих трошкова одржавања и онда заврше на истоку ЕУ и Балкану као “тражена роба”.
Румунија и Летонија предводе
Преваре с километражом су учесталије у земљама средње и источне Европе.
Највећи део таквих аутомобила “лагерује” се у државама које имају развијен увоз “половњака” са запада, наводи се у истраживању.
Код сваког десетог четвороточкаша у Румунији, или Летонији, постоји велика могућност злоупотребе, док је у Србији тај постотак нижи, испод 5%.