МАЊЕ СУ НА МЕТИ ЛОПОВА: Зашто се електрични аутомобили мање краду?
Постоје разлози...
Иако је број крађа аутомобила у порасту, чини се да неки модели изазивају мање интереса код оних који уживају у крађи туђих ствари. Подаци које су објавиле осигуравајуће куће јасно показују да лопови покушавају да избегну електричне аутомобиле.
Замена шоферке, амортизера, удес... да ли сте знали да ово морате да урадите?
НЕВЕРОВАТНО: Један радар РЕГИСТРОВАО 4000 прекршаја ДНЕВНО!
Како navodi Klix.ba, stručnjaci истичу да су великом расту крађе возила, између осталог, допринеле и нове технологије. То се углавном односи на решења као што су системи уласка и покретања возила без кључа, који криминалцима знатно олакшавају посао. Међутим, лопови уопште не воле електрична возила, а ево и зашто.
Аналитичари кажу да се у последње време код крадљиваца аутомобила на неки начин променила мотивација. Пре неколико деценија аутомобили су се углавном крали због делова, што се једним делом опет вратило на сцену, будући смо у последњих месец дана имали неколико Porschea у Немачкој са буквално "почупаним" фаровима. Међутим, стручњаци истичу да крађа аутомобила никада није била лакша, поготово што већина нових возила има keyless entry функцију, односно улазак и покретање возила без употребе кључа. Такав систем крадљивцима знатно олакшава крађу.
Ипак, занимљиво је да извештаји са запада о украденим аутомобилима указују на одређени тренд међу лоповима. Они уствари најчешће избегавају електричне аутомобиле. Доказ томе је чињеница да је један од најпопуларнијих батеријских модела Тесла Модел 3, уједно и један од аутомобила који се најређе краду. Зашто је то тако? Стручњаци имају своје теорије о овом феномену. Једна од њих претпоставља да се ради о опсежним мрежним функцијама у таквим возилима. Тренутно, готово сви нови аутомобили имају наменску апликацију која омогућава управљање на даљину. Међутим, у случају иновативних и паметних електричних возила, та решења су пуно напреднија.
Један од примера би био поменути Тесла, који је изумео цели концепт дигиталног управљања аутомобилом. Захваљујући мобилним функцијама, као што је начин рада Sentry, власник Тесле може да прати његово стање и положај с готово било којег места. Само возило такође користи сет камера које прате целу околину. Чим неко приђе аутомобилу или систем детектује неке сумњиве кретње, камере почну да снимају и активирају аларм, а власник прима упозорење преко апликације.
Осим тога, електрични аутомобили у већини случајева имају додатне сигурносне функције које, између осталог, отежавају покретање аутомобила током пуњења. Један од додатних система заштите је и ПИН код, који омогућава постављање сигурносне четвороцифрене шифре, коју је неопходно унети за вожњу аутомобила. Такође, камера уживо, која је рецимо доступна на Теслиним моделима одређених годишта, омогућава преглед окружења аутомобила када је паркиран, а власнику ако је приметио сумњиве активности омогућава да затруби или да упали предња светла.
Извештаји осигуравајућих кућа скрећу пажњу на још један важан детаљ. Лопови су мање заинтересовани за електричне аутомобиле, јер је мање заинтересовано и "тржиште" на којем послују. Тренутно, ако је електрични аутомобил украден, у већини случајева главна мета је његова батерија, која чини око 40 посто вредности возила. Њена вредност на црном тржишту може достићи и неколико хиљада долара.