Зашто се не носи заштитна опрема на двоточкашима?
На путевима у Србији од почетка године погинуло је 20 возача двоточкаша, 15 мотоцикала, три мопеда и два путника на мотоциклу.
Истраживања показују да је јул у последњих десет година означен као месец у коме страда највећи број возача двоточкаша, јер их тада и има највише на путевима, преноси РТС.
У Србији у току године у просеку погине око 50 мотоциклиста, што је мањи број у односу на 2009. годину, означену као "тамна година", у којој је број погинулих мотоциклиста био чак око 120.
И поред тога што је мотоциклизам сам по себи слобода, љубав и нешто лепо, постоји и његова тамна страна. Скоро 70 посто смртних исхода у Европи у саобраћају чине угрожене, рањиве категорије, пешаци, бициклисти и мотоциклисти, а 20 посто од смртно страдалих су мотоциклисти.
Председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста, др Владимир Јевтић, рекао је за Јутарњи програм РТС да постоји више ризика за несреће.
"То је пре свега мања маса мотоцикла од аутомобила која повећава 32 пута вероватноћу да се смртно страда у судару с аутомобилом, него возач аутомобила због такозваног негативног успорења које делује на мотоциклисту", истиче Јевтић.
Асистент, доктор Марко Мајсторовић је пластични хирург, али и бајкер.
"Пошто сам ја у Тиршовој, наши пацијенти су млађи. Имамо све врсте повреда – од уганућа до смртних случајева и оне зависе од тога да ли те особе имају заштитну опрему или не", указао је Мајсторовић.
Упозорио је да уколико мотоциклиста нема заштитну опрему, у најбезопаснијим случајевима долази до тешких огуљотина које су на нивоу опекотина и веома се тешко и дуготрајно лече.
"Најчешће су повреде главе код особа које нису носиле кацигу и ту се може јасно поставити граница да ли носите опрему или не. Иза тога постоји прича какве су последице. Те последице су тешке: од губитка удова до трајног поремећаја свести", нагласио је Мајсторовић.
Јевтић каже да је било неких покушаја на нивоу ЕУ да се уведе заштитна јакна, али да то још није установљено законски ни у једној земљи.
"Не смете имати оне изговоре као што је врућина, морате имати комплетну заштитну опрему. Истраживања показују да у осам од десет падова мотоциклисти имају повреде ногу, а половина је прелом", опомиње Јевтић.
Суштина је, каже, да возачима приликом незгоде недостаје један заштитни део који у већини случајева стоји у мотоциклу јер је некога мрзело да стави то на себе.
Јевтић је навео да је суштина што се код самог избора мотоцикла на почетку прави грешка. "Ако на самом почетку не изаберете мотоцикл који одговара вашим способностима, вештинама вожње, ризик да смртно страдате је тада три до четири пута већи. Родитељи тада погреше, скупе неки новац да купе, рецимо, шеснаестогодишњаку мотор, а не оставе за заштитну опрему", напомиње Јевтић.
Саветује обавезну куповину заштитне опреме, а након тога долази и обавезан мото-тренинг. Тренинг је намењен свима, посебно је, истиче, важно да дођу млади возачи, суштина је избегавање опасне ситуације за три секунде.