ЗБОГОМ КРШЕВИ: Прети велико поскупљење половњака
Стиже талас непроверених коришћених резервних делова.
Прошле недеље, као бомба је одјекнула вест о предстојећој забрани извоза неисправних аутомобила изван Европске уније. Ова најава изазвала је забринутост међу многим појединцима, јер страхују да би трговина аутомобилима између ЕУ и земаља које нису чланице ЕУ могла бити заустављена.
BMW ПРАВИ НОВ ПРОГРАМ: Уз аутомобил добијате и симулацију спортске вожње
LAMBORGHINI: Представља ново тркачко чудовиште (ВИДЕО)
СТРАВИЧНО: Електричан тротинет вози по аутопуту (ФОТО)
Како се претпоставља, последица спречавања извоза неисправних возила резултираће већим квалитетом половних аутомобила у земљама чланицама ЕУ, али и значајно вишим ценама и са мање маневарског простора остављеног за шпекуланти.
Матас Бузелис, стручњак за аутомобилску индустрију из компаније за податке о возилима царВертицал, поделио је своје увиде о овој забрани и истакао да ће ова промена мало отежати живот лоповима.
Нове препреке за илегалне активности?
Одлука о забрани кретања неисправних возила изван ЕУ има за циљ спречавање циркулације несигурних и непоузданих возила. Господин Матас Бузелис, стручњак из компаније царВертицал, објашњава да ово ново правило може деловати као регулација која ограничава црно тржиште.
- Најважније је створити регулацију која има врло мало рупа. Ако се ефикасно примени, забрана би могла смањити доступност таквих возила на илегалном тржишту аутомобила. То би могло утицати на понуду лоших квалитета или нерегистрованих возила на тржиштима с високим стопама крађе аутомобила - каже Матас Бузелис.
Забрана извоза неисправних возила могла би учинити прелазак граница украдених возила из ЕУ знатно тежим. Возила морају испуњавати стандарде исправности како би се извезла. У том случају, то би могло одбити или закомпликовати процес извоза украдених аутомобила, јер украдена возила често немају одговарајућу документацију или је већ измењена.
Међутим, криминалне мреже које се баве извозом украдених возила или илегалним тржиштем аутомобила можда ће прилагодити своје операције као одговор на ову забрану. Могу се фокусирати на алтернативне изворе или методе за стицање и извоз возила, преусмеравајући своје активности на регионе с мање строжим прописима.
Цене половних резервних делова могу значајно порасти
Одлука Европске уније да не извози возила на крају свог века углавном ће резултирати већом употребом рециклираних материјала.
Међутим, што се тиче тржишта половних аутомобила, ова одлука неће или ће минимално утицати на цене аутомобила.
- Пошто власти планирају зауставити извоз возила на крају свог века на друге (не-ЕУ) тржишта, неизбежно ће доћи до повећања доступности половних резервних делова. Већина корисника возила и грађана који живе у земљама које нису чланице ЕУ осетиће повећање цена због смањене понуде резервних делова - каже Матас Бузелис из царВертицал-а.
Ако ове земље приме смањен број неисправних возила, то може променити доступност и врсте возила на њиховим тржиштима. То може учинити неке несигурне аутомобиле нешто скупљим за одржавање или чак довести до несташице резервних делова, што значи да ће поправке трајати дуже него икада раније.