ЗБОГОМ, НЕМА ВИШЕ! Ово је први немачки град који је забранио ДИЗЕЛАШЕ!
Кренуло је.
Хамбург, снажно индустријско средиште севера Европе и други највећи град у Немачкој, постаје први град у тој земљи који ће увести забрану за старије дизелаше.
После најаве како су створени сви предуслови да локалне немачке власти уведу забране за старе дизелаше, Хамбург је први скупио храбрости да то и учини. Забрана вожње дизелаша који не одговарају норми Еуро 6 на снагу ступа већ идуће недеље, а обухвата мањи део града.
Супротно очекивањима, забране су тако постале стварност и у Немачкој, најјачем европском тржишту аутомобила. Сасвим је јасно што то значи за будућност продаје нових аутомобила. Узевши у обзир како су већ саме најаве могућности увођења забране смањиле удео дизелаша дебело испод некадашњих 50 и више одсто, ова одлука доноси црне прогнозе за све љубитеље дизелских мотора. Нема сумње, потражња ће драстично пасти, а тиме и понуда. Уосталом, уз Тојоту и Нисан који у Европи укидају понуду дизелаша, Волво је најавио да уопште не размишља о развоју нових мотора.
Кад је Хамбург у питању, то значи да око 214.000 аутомобила неће моћи да уђе у град, односно више од 65 одсто дизелаша. Они који ипак уђу, мораће да плате 25 евра казне, а возачи камиона чак три пута више. За утеху, ради се о доста малом делу града, који обухвата тек неколико километара пута.
Као што се и претпостављало, за почетак ће само одређени делови бити забрањени за дизелаше. У Хамбургу ће то бити тек две улице укупне дужине 2,3 километра у прометном кварту Алтона, на западу града.
Према последњим информацијама, идући град који планира да уведе забрану је Киел, један од 80 градова у Немачкој с натпросечним вредностима концентрације штетних честица у ваздуху.
Еуро 6 стандард представљен је у септембру 2015, односно од тог датума сви аутомобили морају да испуне много захтевније стандарде од пријашњих. Циљ стандарда је смањити емисију штетних гасова, од угљен моноксида, до угљиководоника и чађи.