АВИОН ИЗВАН СВАКОГ ВРЕМЕНА: НАСА направила НАЈСАВРЕМЕНИЈУ летелицу за путнике! (ФОТО)
Трошиће упола мање горива.
НАСА развија путнички авион Д8 "дупли мехур", који ће у поређењу са данашњим авионима тог типа трошити упола мање горива, преноси Спутњик.
Како наводи, НАСА развија путнички авион са радикалним најсавременијим технолошким дизајном у сарадњи са компанијом "Аурора флајт сајансис" (Аурора Flight Сциенцес) и МИТ.
ПРОМЕНЕ ЗА ГРАЂАНЕ СРБИЈЕ: Ако се УХВАЋЕНИ У ШВЕРЦУ или добијете КАЗНЕ ЗА ПАРКИНГ, очекујте СЛЕДЕЋЕ!
Авион са двоструким трупом први пут је почео да се развија 2008. године.
НАСА је издвојила неких 2,9 милиона долара за израду прототипа у природној величини за тестирање футуристичког путничког авиона, надајући се да ће прави авион ући у употребу 2027. године.
Aurora's ultra-efficient субсониц Д8 такес next степ towards X-Plane w/ @NASAAero цонтрацт https://t.co/1ff4YHyy9B pic.twitter.com/sfBE40F30J— AuroraFlightSciences (@AuroraFlightSci) Септембер 13, 2016
Са максималном брзином од око 936 километара на час и напредним аеронаутичким дизајном и напајањем, омогућиће се смањење потрошње горива за неких 50 одсто у поређењу са данашњим путницким авионима.
Конструктори тврде да ће Д8 за лет од Лос Анђелеса до Њујорка потрошити 7.930 литара горива мање.
Мајкл Роџерс из НАСА истраживацког центра "Ејмс" каже да ће велики део ефикасности у потрошњи горива бити резултат најсавременијег дизајна крила.
- Идеја је да се преузме део подизања који се иначе добија преко крила и покуша да се помери на труп. Друга ствар која је урађена је за омогућавање ламинарног протока на летелици да се смањи распон крила - објаснио је Роџерс.
Фокусирање на ефикасност и ултрамодерно аеродинамичко истраживање, тим НАСА, МИТ и "Ауроре" се нада да ће код нове генерације путничког авиона постићи знатно ниже трошкове.