ЛОНДОН УВОДИ НОВЕ КАЗНЕ ЗА ВОЗАЧЕ : По 10 фунти за сваки аутомобил који загађује
Ускоро промене закона у циљу заштите животне средине
Градоначелник Лондона Садик Кан рекао је да ће Лондон увести таксу од 10 фунти за аутомобиле који много загађују, а улазе у централне делове Лондона.
ШОКАНТНИ ПОДАЦИ: Сива економија нас кошта 8 милиона евра ДНЕВНО!
Такса ће биту уведена 23. октобра, а најављена је тик након објављивања упозорења Европске комисије о лошем квалитету ваздуха у Лондону.
- Запањујуће је да живимо у граду у којем је ваздух толико загађен да многа наша деца одрастају са плућним проблемима. Уколико сада не направимо драстичне промене, нећемо штитити здравље наше деце у будућности- навео је Кан.
НЕМЦИ НЕЋЕ ДА ПУТУЈУ У АМЕРИКУ: А за све је "КРИВ" Доналд Трамп
Конкретно, планирано је да старија возила, која више загађују, плаћају таксу од 10 фунти (11,7 евра) за вожњу у централним деловима Лондона.
Градоначелник је објавио и покретање интернет система за проверу да ли возила спадају у категорију која ће бити погођена додатним таксама. Систем се налази на сајту јавног транспорта Лондона.
Реч је о возилима на дизел и нафту која су произведена пре 2005. године и не испуњавају Еуро 4 стандард за емисије азотног оксида и честица.
Такса ће се придодати постојећој накнади од 12,5 фунти која се плаћа за улазак возила у централну зону Лондона од 7.00 до 18.00 од понедељка до петка. То значи да ће у овом периоду улазак возила која више загађују коштати 21,5 фунти.
АМЕРИКА ЗАТЕЖЕ ОДНОСЕ СА ЕВРОПОМ: Ако САД уведе казнене царине, и ЕУ ће
Европска комисија је 15. фебруара упозорила пет земаља, између осталог Велику Британију, да ће их извести пред Суд правде ЕУ уколико брзо не предузму мере за заштиту квалитета ваздуха.
Ово "последње упозорење", које се односи на 16 подручја у Великој Британији међу којима је и Лондон, издато је јер те земље нису предузеле мере да прекину кршење ограничења загађења азотним оксидом, који је пре свега последица ауто транспорта.
ГРЧКА ОДБРУСИЛА ММФ-У: Нећемо додатно смањити пензије!
Ова такса део је шире палете мера коју лабуриста Садик Кан планира да уведе током наредних месеци како би смањио загађење у Лондону. Ту су и одустајање од куповине аутобуса на дизел и увођење зоне смањеног загађења од 2018. године.
Основну таксу за улазак у централне делове Лондона увео је 2003. године тадашњи градоначелник Кен Ливингстон, такође лабуриста, у циљу смањења зачепљења на путевима.