БЕЗ ЈЕФТИНЕ РОБЕ И КОД КИНЕЗА? Из кинеске робне куће поручују: Ако остали подигну цене, онда ћемо и ми!
Производи који у Србију стижу из Кине, највероватније ће поскупети, јер је цена транспорта драстично порасла и три пута је виша у односу на исти период прошле године.
Критичан недостатак бродских контејнера довео је до овог скока, као и кашњења испорука из те земље. У коликом проценту ће се то одразити на цену кинеске робе у малопродаји, али у овом тренутку то не може тачно да се предиви.
БЕСПОВРАТНА ПОМОЋ ДРЖАВЕ ЗА ПОЧЕТНИКЕ У БИЗНИСУ: Србија стоји уз предузетнике под одређеним условима
Невиђен хаос на Вол Стриту: Берза се претворило у бојиште, акције у последњих неколико дана експлодирале
Увозници у Босни и Херцеговини су проценили да ће на њиховом тржишту поскупљење бити од 20 до 25 одсто Власници продавница кинеске робе у Србији кажу да све зависи од трговаца на велико.
- Још нисмо куповали робу која је стигла скупљим контејнерима. Не знамо шта ће бити, све зависи од понашања велепродаваца. Ако они подигну цене, онда ћемо и ми - истичу у једној кинеској робној кући.
Мирослав Михић, из компаније која се бави посредовањем у проналажењу и слању робе из Кине, оцењује да ће потрошачи сигурно морати скупље да плаћају производе који долазе из те земље, уколико ова ситуација потраје.
- Цена транспорта из Кине је виша према целом свету, а не само према нашој земљи, а референтни подаци са сајта FBX, који прати индекс контејнерског превоза, показују да је он сада три пута скупљи у поређењу са истим периодом лане и да је стигао до скоро 6.000 долара по контејнеру - наводи Михић.
Када транспорт поскупи, неко мора да сноси те трошкове. То могу да буду добављачи, трговци или потрошачи. У неким ситуацијама тај терет поднесу продавци на велико и мало, тако што смање своје марже како би задржали купце. Међутим, мања предузећа неће моћи тај трошак да издрже. На крају, фирме ће одлучивати шта је за њих најбоље.
Цена транспорта је скочила, јер, како Михић објашњава, нема контејнера.
- Кина производи и извози робу која одлази у контејнерима, али они се не враћају, јер остали део света нема толики пласман на тржиште те земље, и тако је дошло до потешкоћа.
Марк Јегер, извршни директор компаније "Редвуд лоџистикс", наводи да су у поређењу са мартом прошле године, цене контејнерског транспорта из Кине за Европу и САД порасле за 300 посто. Он истиче да спот-цене иду приближно и до 6.000 долара по контејнеру, у односу на уобичајену тарифу од 1.200 долара.