ЈАГМА ЗА "ПОЛОВЊАЦИМА" ИЗ НЕМАЧКЕ: Најтраженији они од 2.000 до 5.000 евра, а један ДЕТАЉ је ВРЛО БИТАН
Како изабрати најбољи модел у складу са буџетом који имате вечита је дилема
Како изабрати добар половни аутомобил? То питање вредно је од 1.000 до 5.000 евра, колики је и просечан буџет купца рабљених возила у Србији, а одговор је већ годинама исти или сличан.
СЈАЈНЕ ВЕСТИ! УСВОЈЕНА "ШВАЈЦАРСКА ФОРМУЛА": Одлучено по ком принципу ће расти пензије у Србији
СКОЧИЛЕ ЦЕНЕ КИРИЈА! За најам гарсоњере у Београду можете изнајмити двособан стан у Нишу
ДОБРЕ ВЕСТИ ЗА ГРАЂАНЕ СРБИЈЕ: Председник Вучић најавио повећање плата у јавном сектору
"Фијат пунто", "пежо 206", "опел корса", "форд фијеста", "шкода фабија", "рено клио" и "ситроен Ц3" су најпродаванији и најповољнији четвороточкаши у Србији и због цене и због сервиса.
Пандемија Covid-19 није донела веће промене на тржишту половних аутомобила. И даље су најтраженији аутомобили који су стари око 10 година, са километражом до 200.000 и деловима који се могу наћи готово на сваком ћошку. Такви четвроточкаши коштају у просеку између 2.000 и 5.000 евра. Нажалост, немају сви потенцијални купци половњака тај новац па су, у сарадњи са специјализованим сајтом "Мој ауто" и ауто-плацевима, аутомобили на нашем тржишту подељени у зависности од цене на три групе: од 1.000 до 2.000 евра, од 2.000 до 3.000 евра и од 3.000 до 5.000 европских новчаница.
Када је реч о најјефтинијим половњацима из ових категорија, савет за купце је да се на ове аутомобиле одлучују само у случају преке потребе.
- Аутомобили са ценом од 1.000 до 2.000 евра су стари углавном од 16 до 20 година, тако да је веома незахвално рећи који од тих возила може бити добра куповина. Код тако времешних возила често се догађају кварови па се дешава да купац више пара да на касније поправке него на куповину. И у овој генерацији аутомобила најчешће се купују "опел корса", "ситроен Ц3" и "рено клио", али може се наћи у добром стању и "форд фокус" и "фолксваген поло" - објашњавају са једног сајта за продају аутомобила.
Како кажу, нешто више новца доноси и бољу опрему код најтраженијих половњака.
- По цени од 2.000 до 3.000 евра могу се наћи половњаци од 2003. до 2007. годишта. Ту спада, рецимо, "ситроен Ц3" са климом, затим "фијат гранде пунто" који је погодан за градску вожњу, "рено клио" 1.6, али и "ситроен Ц5" и "рено гранд сеник" који су веома пространи, прави породични аутомобили - објашњавају са једног сајта за продају аутомобила.
Наравно, највише могућности за куповину и најмање простора за грешку пружа најскупља категорија возила у овој подели.
- Са буџетом од 3.000 до 5.000 евра могу се купити возила стара око 10 година. Поред већ поменутих најтраженијих модела, за тај новац може се, рецимо, наћи и "мерцедес Б200", "пасат", "пежо 308", "форд фијеста", "хонда цивик", "рено меган". Иначе, треба рећи да од 2010. године традиционално градски аутомобили као, на пример, "рено клио" нису више тако мали - објашњавају са једног сајта за продају аутомобила.
На једном од најпрометнијих ауто-плацева у Београду истичу да се највише продају аутомобили који коштају између 2.000 и 5.000 евра.
- Код нас најбоље иду "немци" као, рецимо, "астра", "голф" и А3, али и "јарис" и "фијеста". Након што је тржиште замрло током првог таласа Covid-19, сада је ситуација много боља. Полако се враћамо на промет какав смо имали и прошле године у овим месецима - наглашавају на једном од плацева.
Колико је пређена километража релативна категорија приликом одабира половњака показује и то да се на сајтовима за продају рабљених возила готово не може наћи "четвороточкаш" који је прешао више од 200.000 километара.
- Било да је аутомобил стар 10, 15 или 20 година, највећа километража код свих возила је око 200.000 километара. То сад готово сви знају тако да ретко ко и обраћа пажњу на километражу. То више није поуздан критеријум приликом куповине -објашњавају са једног сајта за продају аутомобила.