Упозорење за возаче! Проверите да ли ови трошкови важе и за ваш модел аутомобила!
Немојте се изненадити ако вам следећи пут, када идете на регуларно годишње продужење регистрације, затраже или прецизније саопште да ћете морати да извадите нову саобраћајну дозволу
Да је систем регистровања заснован на кубикажи нешто најгоре што је могло да снађе возаче у нашој земљи донекле је истина, али да је ту крај плаћањима - то нажалост, сигурно, није. Пред појединим возачима следе нови издаци, истина једнократни, а колико ће један део нас морати да завуче дубоко руку у џеп зависи од тога шта возимо.
Сјајна вест за Србију, јавни дуг пао испод 70 одсто БДП!
Уводи се онлајн фискализација! Ево како ће изгледати
Наиме, возачи који возе возила из А, Б и Ц сегмента (морамо додати да ако је тип возила – купе, ризик се додатно повећава) представљају потенцијалну мету новог закона према коме ће ваше возило, од ове па сваку следећу годину, уместо на 5 важити на 4 места. Проблематична је, као што и сами претпостављате, задња клупа односно број путника које можете сместити на њој. Сем ако није у питању неки спортски аутомобил, овај број је за задњу клупу до сада био регуларних 3 места. Међутим, то ће се у будућности променити па ћете своје возило морати да региструјете на 2, односно укупно 4 места.
Руку на срце, код неких аутомобила је то и јасно, односно није потребно наводити додатна објашњења (Форд Ка, Форд Пума). Међутим, списак аутомобила се не завршава код ова два, већ је мало подужи и обухвата и нека друга, значајно већа, возила (Опел Астра Г купе).
Нажалост, нову саобраћајну дозволу ће морати да плати возач и она ће га коштати нешто мање од 1.500 динара. И донекле би све било у реду да код појединих, рећи ћемо „спорних“, возила за вађење нове саобраћајне дозволе не би била потребна потврда произвођача која се, гле чуда, такође плаћа. Колико се плаћа зависи од тога који аутомобил возите, али како сазнајемо, потврда ће вас изаћи од 1.500 динара па навише.
Како се величина људи није мењала, као ни возила, односно проблематични модели од како су напустили фабрику, главно питање је зашто та возила нису од почетка важила на 4 места?
Да ли је то пропуст неких државних органа или можда произвођача, то још увек не знамо, али свима је јасно да то сигурно није кривица возача, па и питање гласи зашто за тај пропуст морају они да сносе терет.