"КАТАСТРОФАЛНО ТРОМЕСЕЧЈЕ" Уписују средњу школу, а не знају таблицу множења - знање наших ђака разочаравајуће
Мање знања, а више изостанака, закључак је анализе успеха у престоничким основним и средњим школама на првом тромесечју.
Из просветних удружења упозоравају да је крајње време да просветне власти нешто предузму. Школе су ушле у трећу годину рада у ненормалним условима, деца изгубила радне навике и одговорност, а знање никад није било мање. Тако се дешава да међу ђацима који уписују средњу школу има оних који не знају да читају и таблицу множења, пишу Новости.
Према речима Милорада Антића, председника Форума средњих стручних школа Београда, просек оцена на првом пресеку је мањи, али без јединица. Како наводи приметан је пораст броја изостанака, као и неоцењених ученика. Он истиче да ђаци тренутну ситуацију користе као изговор да не долазе у школу. Тако су разлози изостанака, најчешће, да неко у породици има корону или да су били у контакту са ковид-позитивним.

ВИШЕ НЕМА ДИЛЕМЕ: Ево када ће ђаци на распуст и да ли ће бити из два дела!

ЗАВРШЕН ЈЕ РАСПУСТ, НЕКИ ЂАЦИ ЋЕ У ШКОЛУ, НЕКИ ОСТАЈУ КОД КУЋЕ: Ево како ће се одвијати настава, посебна мера за поједине градове

ИЗБОР ИЛИ ОБАВЕЗА: Води се жустра полемика - огласили се стручњаци, ево да ли је веронауци место у школи
- Две године се оцене поклањају, деца су изгубила радне навике и одговорност. Уписују средњу школу, а не знају да читају и таблицу множења. Ситуација у појединим стручним школама је катастрофална. Ђаци не знају да уче. Апелујем на директоре школа, педагоге, психологе и разредне старешине да се уозбиље јер је највећа одговорност на њима. Мора се укључити и Министарство просвете и нешто предузети, јер нам из школа излазе генерације које немају знање - упозорова Антић.
Он истиче да се деца морају мотивисати да уче, да се неко мора бавити тиме што не долазе у школу, да оцењивање мора бити према показаном знању. Антић наводи да је просечна оцена успеха ђака у средњим стручним школама од 2,5 до 3, док је у гимназијама око четворке, што је мање него у периоду пре пандемије.
- Иако нисмо радили неку анализу, чињеница је да је знање лошије него пре избијања пандемије - каже Александар Марков, председник Форума београдских гимназија.
- Имамо ситуацију где и наставници и ученици јуре за оценама. То ће се видети већ на малој матури, ако не буде смањен критеријум као прошле године, као и на пријемним испитима за упис на факултет. Несумњиво је да су знање и вештине које ђаци стичу у школи скромни.
И Марков наводи да је и у гимназијама био приметан већи број изостанака, како се ближило тромесечје.
Ништа боља ситуација није боља у основним школама. Анализа успеха на тромесечју показала је да је просек у већини школа нижи за пола или чак једну оцену. Поређење је са успехом ђака пре пандемије.
Има и школа, како основних тако и средњих, у којима директори не желе да признају да је успех лошији, иако је то ноторна чињеница, плашећи се да ће тако нашкодити угледу школе.