ОВО СУ РЕШЕЊА ТЕСТА ИЗ СРПСКОГ ЈЕЗИКА: Матуранти широм Србије питали су се шта значи ОВА реч
Већина ученика ове школе задовољна је како је протекао први тест.
Тест углавном није био тежак, чак већина осмака који су данас полагли српски језик, првог дана матуре, кажу да је био лакши од пробног, али се показало да су им анализе књижевних дела и тумачења слаба тачка. Такође, за једну реч ђаци су редом су говорили да намају појма шта она значи.
За мале матуране из Ужица завршни тест из српског језика је био углавном лак, како кажу - лакши него што су очекивали.
Много пре 11 сати, до када је био рок да се заврши тест, ученици Прве основне школе Краља Петра другог су испред школског дворишта сабирали утиске.
НАЈВЕЋА РАСПРОДАЈА У 2020. ГОДИНИ ЈЕ УПРАВО ПОЧЕЛА! Ово нам свима треба и сада је јефтиније него икад
ДАНАС ПОТПИСАНИ УГОВОРИ: Стипендију општине Велика Плана добило 187 студената и ученика
ВАСКО ПОПА НАЈВИШЕ НАМУЧИО МАТУРАНТЕ: Завршен тест из српског језика
- У принципу није било тешко. Двомила сам се око неких ствари са којима до сада нисам имала проблема, конкретно у задатку у коме је требало одредити врсту зависне реченице. Граматике је највише било из петог и шестог разреда, мада је више питања било из књижевности. Неколико задатака се односило на анализу књижевних дела "Јазавац пред судом", "Мост на Жепи" и "Очију твојих да није". Мислим да сам тачно одговорила и на њих, мада чујем да се моји поједини другови жале на тај део теста - испричала је Ужичанка У. К.
Њен школски друг А. М смело прогнозира да ће из српског освојити 17 бодова.
- Треме је било, али не и страха. Тест је био много лакши него пробни. Највише времена сам потрошио решавајући последња четири задатка. Прилично сам се збунио пред анализом Кочићевог "Јазавца пред судом" и "Очију твојих да није" Васка Попе. Нисам сигуран колико сам добро урадио овај део теста, али све у свему сам задовољан - каже овај свршени осмак из Ужица.
Како се чини након првих утисака матураната београдске осмолетке "Дринка Павловић", највише муке на завршном тесту из српског задала им је анализа одломака из текстова, као и значење једне речи - "крепка".
Ипак, вечина ученика ове школе задовољна је како је протекао први тест, а матуранткиње О. К. и Н. И. истичу да се надају да ће имати по 18 бодова.
- У нашој учионици се није преписивало и мислим да није ни било потребе. Овај тест није био толико тежак, а и била су дежурна два професора. Радила сам пробни тест, као и доста тестова ранијих година и овај ми се чини да је лакши. Најтежи задатак је био разумевање једне речи "крепка". На крају сам се сетила због контекста у тексту, али иначе не бих знала значење те речи. Чула сам од доста ученика да није успело да реши тај задатак - каже Оливера.
Њена другарица Н. И. каже да је имала малу трему, јер, ипак, од урађеног пријемног зависи њена будућност. Како додаје, било је четири питања о одломцима из текстова који су им задали највише муке.
- Рецимо, у песми Васка Попе "Очију твојих да није", питање је гласило на који начин песник доживљава љубавни простор. Такође, за одговор на то питање, односно реченица, мора да буде граматична исправна, повезана са текстом и сложена. Одломци су били доста дугачки што нам је додатно отежало док ишчитамо - указује Н. И.
Осим тога, утисак ђака је да су поједина питања била двосмислена и збуњијућа.
- Имали смо дилеме око зависних реченица. Реченица је гласила: Да бих га видео морао сам да сачекам цело јутро. Неки су ставили да је то намерна, а неки да је условна реченица - рекли су.
У Основној школи "Јован Јовановић Змај" у Суботици тест из српског језика полагало је 54 ученика из три одељења осмог разреда. Два одељења на српском наставном језику и једно одељење на мађарском плус ученици који су у систему функционалног образовања одраслих.
У учионицама је било по 9 ученика. Директорка школе је на разгласу дала детаљно упутство пред почетак теста.
- Тест сада има налепнице и кодове, а не шифре како је то раније био случај. Сви су прошли специјалне обуке, од људи који ће прегледати тестове, до оних који дежурају за време теста. Сада су дежутрни радници матичне школе, а пре смо добијали дежурне наставнике и учитеље из других школа. Сада су супервизори из других школа. Да је наставе било сигурно би било другачије и једноставније, али тек од 1. јуна се могло ући у школу, а тада су били и пробни пријемни – кажу у основним школама у Суботици.
А шта кажу суботички ђаци?
- Тест из српског није био јако тежак, али ни прелак. По тежини је налик на пробни тест. Одговорио сам на сва питања и мислим да је два сата превише времена за решавање теста, сасвим довољно је један сат. Нисам знао писце, били су нам понуђени одговори, али сам блокирао - прича Б. Б, ученик ОШ "Јован Јовановић Змај".
Његова другарица Н. Е каже да је очекивала сам да ће тест из српског бити тежи, али није било тако.
- Најтеже ми је било питања у коме смо требали да одредимо емотивно значење текста. Први задатак је био најлакши, у њему је требало заокружити о чему се ради у задатом тексту. У односу на пробни тест овај је био лакши - каже.
А. Г. такође ученица ОШ „Јован Јовановић Змај“ у Суботици, такође потврђује да није било тешко, али су је, како додаје, збунила трик питања.
- Текст питања ми је био неразуман. Рецимо, задат нам је љубавни текст, а требало је да заокружимо значење, на пример, да ли је особа из текста љубоморна, да ли је срећна или друго. Овај тест је био много лакши од пробног - закључује ипак.
И борски осмаци исто кажу - није било тешко.
А. В, ученик ОШ "Бранко Радичевић" у Бору кажа да му је било мало стресно што су морали да боје кружиће, због скенирања (ове године измењена су правила прегледања теста, већину питања оцењиваће ће машина).
- Јер ако ту погрешимо, неће моћи да се скенира и онда не добијамо поене. Последње питање је било тешко, требало је да да прочитамо неко дело и да напишемо нешто о њему, то нисам најбоље разумео па нисам ни урадио то питање - каже А.В.
Ђ. П, такође из ове борске школе кажа да су неки задаци били мало тежи.
- Издвојио бих последњу област где је требало да пишемо о тексту, анализу, а остали су били лакши, само је требало да попунимо кружиће. Задње питање је гласило “опиши осећања човека који је заљубљен у једну жену“ и описивао је њу тако што је објашњавао да има лепе очи, и да без њених очију њихов стан је и даље слеп, нема неба... Искрено то нисам знао да урадим. Сва питања су била за размишљање, али овај последњи је био најтежи - анализира како је урадио тест.
Боранин В. С. је опуштен. Каже да је тест био "предобар"
- Није било тежих питања, мало је било компликовано да се схвати. Мало теже су ми била питања везана за гласовне промене, рецимо промена слова Л у О, јотовање и слично - тврди.
- Тест је био лакши од пробног што ме је веома пријатно изненадило. Што се мене лично тиче граматика је била лака, све остало такође, једино ми се чини да је књижевност мало компликована. Увек је то мало спорно јер треба да препознамо дело, а од треме често заборавимо. Добро су нас спремили наставници морам да признам, тако да се надам се да ће бити добро - каже будућа гимназијалка из Ниша Ј. Ј.
Ипак, нашли смо и ђака коме књижевност није била тешка.
- Граматика је била мало компликована у неким деловима, ту сам се мало збунио. Мени лично књижевност није била тешка, тако да сам се добро снашао у том делу. Очекујем да ће на крају бити добро - каже матурант О. Р. из ОШ "Радоје Домановић" из Ниша.
ТЕСТОМ ИЗ СРПСКОГ ЈЕЗИКА ДАНАС ПОЧИЊУ ЗАВРШНИ ИСПИТИ ЗА ОСНОВЦЕ: Ово су правила која треба знати пред полагање
ДЕТАЉАН ВОДИЧ ЗА ПОЛАГАЊЕ МАЛЕ МАТУРЕ "ПОД МАСКАМА": Ово су све потребне информације које морате знати!
ОСНОВЦИ КРЕЋУ У УПИСНУ ТРКУ ПОД МАСКАМА: У среду почиње завршни испит за осмаке
Шарчевић: "Снимамо лекције за онлајн наставу у случају ДРУГОГ ТАЛАСА КОРОНЕ"
СВЕ ЈЕ СПРЕМНО ЗА МАЛУ МАТУРУ: Тестове чувају КАМЕРЕ И ПОЛИЦИЈА, скоро нико не зна све одговоре