Реформа ОБРАЗОВАЊА ОВОЈ земљи донела је повећање радне вештине за 15 посто и ПЛАТА за шест посто!
Ученици из Естоније већ годинама остварују завидне резултате на ПИСА тестирањима којима се испитује способност примене наученог знања у свакодневном животу.
Судећи према последњем истраживању о квалификованости одраслих у тој земљи, реформе образованог система у тој земљи дале су добре резултате.
Да, могуће је да се школујете за перспективна занимања по повољној цени!
ЕВО КАКО ЋЕ ИЗГЛЕДАТИ ВЕЛИКА МАТУРА: Прво пробно тестирање у мају ове године
ВЕЛИКЕ НОВИНЕ за осмаке: Мала матура на рачунару, а ПИСА задаци уместо комбинованог теста
У студији "Образовне реформе и вештине одраслих: случај Естоније", ОЕЦД, међународна организација која проводи и ПИСА тестирања, закључује да су реформе имале значајан утицај, како на квалификованост и примања запослених, тако и на продуктивност.
Радне вештине оних који су прошли реформисани образовни систем биле су 15 одсто веће од оних који нису, а примања су им била већа за шест одсто. Свеобухватну реформу средњег и високог образовања Естонија је спровела од 1992. до 1998. године, а обухватила је школе с естонског говорног подручја, док је у школама с руског говорног подручја (27 одсто) спроведена касније и била је мање амбициозна.
Укључивала је промену курикулума, обуку наставника, децентрализацију, значајну аутономију наставника, инспекције школа, процену студента наставника... Плате наставника повећане су изнад просека националне плате.
Други таласреформе вишег образовања, усмерен на финансирање и курикулум, уследио је 2013. године.
Шта је реформа донела 10 до 20 година након што је спроведена, ОЕЦД је покушао да утврди тестирајући 800 Естонаца у Програму за процену компетиција одраслих (ПИААЦ) од којих је 27 одсто било из руског говорног подручја.
Тестирани су они који су школу завршили пре и после 1992. године када је почела реформа, а у обзир су узете и разлике у динамици између естонског и руског говорног подручја, али и варијабле попут образовања родитеља, миграцијског статуса и индустрије у којој су тренутно запослени.
Једним од главних разлога успеха образованих реформи у Естонији сматрају се наставници који имају велику слободу у осмишљавању наставе.
Према последњем монитору образовања Европске комисије, Естонија је једна од ретких земаља које имају дугорочну стратегију за подстицање позитивног имиџа наставника у друштву, а покренута је 2014. године, уз подршку европских фондова. Наставници сматрају да је њихова улога у друштву значајна.
КОНАЧНА ОДЛУКА МИНИСТАРСТВА: Прва ВЕЛИКА МАТУРА 2022. године, а ово су СВЕ ПРОМЕНЕ које очекују будуће бруцоше
ВЕЛИКА ПРОМЕНА ЗА СВЕ ОСНОВЦЕ! У Србији се уводи НОВИ МОДЕЛ полагања МАЛЕ МАТУРЕ
Министар Младен Шарчевић: Ускоро почиње примена ВЕШТАЧКЕ ИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ у настави
ДОБРА ВЕСТ ЗА ПРОСВЕТАРЕ: Наставници добијају посао за стално!
Поздрав, свемирска станице, Србија зове! Невиђено у нашој земљи: Српске ђаке ОЧЕКУЈЕ СПЕКТАКЛ