РЕЗУЛТАТИ НА ПРОБНИМ ТЕСТОВИМА УЖАСНИ - ЕПИЛОГ НЕ ЧУДИ: Познати школски психолог истиче шта је кључан разлог!
У већем броју ученици не обраћају довољно пажње на питања
Бранка Тишма, школски психолог, објаснила је одакле овако слаби резултати да пробном тесту мале матуре.
УЧЕНИЦИ ЖЕЉНИ ЖИВЕ РЕЧИ: План повратка ђака у школске клупе
ОСМАЦИ ПОЛАГАЛИ ПРОБНИ ЗАВРШНИ ИСПИТ ИЗ СРПСКОГ: Све је прошло како треба али да ли су задаци били тешки? (ФОТО)
КО ЋЕ СЕ ВРАТИТИ У ШКОЛУ, А КО НАСТАВЉА ОНЛАЈН? Школарци се враћају у учионице по моделу од ПРВОГ СЕПТЕМБРА
- То су осмаци који током првог полугођа не схватају озбиљно малу матуру. Тек у марту осете притисак и почну да се спремају. Ови лоши резултати ме не чуде, уобичајени су јер сваке године буду лоши, није то само због онлајн наставе, има удела, али није пресудно - рекла је Тишма.
Она наглашава да су се ђаци током времена навикли на онлајн наставу, али да се не сналазе сви најбоље.
- То је била велика промена за њих, за наставнике и родитеље. Ученици су морали да буду самосталнији, одговорнији, оно што не разумеју сами истражују или питају наставника како би обезбедили правилно учење, али све то иде на тежи начин код појединаца - казала је Тишма.
Како она наводи из генерације у генерацију, а сада и у већем броју ученици не обраћају довољно пажње на питања, дају брзе одговоре.
- Ови резултати показују наставницима где треба додатно да помогну ученицима и да их боље спреме за завршни тест. Школско испитивање се доста разликује од ових питања на тесту која обухватају кључне ствари. Они гледају да што пре одговоре и да изађу - рекла је она и додала:
- Текст из српског који је на целој првој страни не прочитају како треба и не схвате суштину. Задаци из математике имају простора за писање поступка рачунице, а често се дешава да стоји само крајњи резултат. Начин на који уче и дају одговоре показују да нису много мотивисани. За завршни тест дођу припремљенији и резултати увек буду бољи - закључила је Тишма.