РОДИТЕЉИ И НАСТАВНИЦИ НА МУКАМА: У првом тромесечју знање мањка ђацима, у другом разреду не знају да читају
Часови трају 30 минута, деца иду два или три дана у школу, иначе су код куће.
Резултати ученика у првом кварталу лошији су него ранијих година, а до тога је дошло пре свега због онлајн наставе, која у првом таласу епидемије у марту једностано није имала алтернативу, затим скраћених часова и честих изостанака изазваних пандемијом вируса корона.
Наставници кажу како се ситуација у школама компликује, све је више зараженог наставног кадра и ученика, а сумирају се и нешто лошији резултати првог тромесечја.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/11/21/116335775_10222549795042481_7710452623780186674_o.jpg?itok=0F47YPPU)
ШКОЛЕ ПРЕЛАЗЕ НА ОНЛАЈН НАСТАВУ, АЛИ НЕ СВИ ЂАЦИ? Пар опција је на столу, званична одлука очекује се у понедељак
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/11/21/116428547_10222549794362464_5662683893845671892_o.jpg?itok=6wB10Uqa)
"ПРЕДЛАЖЕМ ДА ЂАЦИ ПРЕЂУ НА ОНЛАЈН НАСТАВУ": Др Кон о школи и ученицима, чека се одлука Владе Србије
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/07/18/profimedia-0033988166.jpg?itok=EXWc2Zfb)
ВЕЛИКИ БРОЈ ЗАРАЖЕНИХ СТУДЕНАТА У БЕОГРАДУ: Оболео 201 академац, да ли се разматра затварање факултета?
У неким школама они уопште нису задовољавајући, у другим кажу да су оцене добре, али да их нема довољно, док је већина сагласна да су резултати генерално лошији него претходне године.
- Касни се са програмом за ниже разреде. Деца пролетос нису научила оно што је требало и уместо да смо се на то вратили, наставили смо даље. Негде имате децу која су уписала други разред, а не знају да читају. Оцене су генерално лошије. Од праћења онлајн наставе код куће нема ништа, сваким даном све више заостају док наставни програм на телевизији иде даље. У руралним срединама понегде нема ни услова јер деца немају интернет. Оно што науче у тих пар дана недељно у школи је све - рекла је Дејана М, наставница нижих разреда једне новосадске основне школе.
"Потребна већа дисциплина"
Часови трају 30 минута, деца иду два или три дана у школу, иначе су код куће.
У школама где у нижим разредима деца иду сваки дан у учионице ситуација је боља. Са друге стране, већина основних школа нема услове да и за више разреде одржава наставу у својим просторијама. Родитељи кажу да онлајн настава једноставно не може да замени ону у учионици.
- Како да контролишем дете када сам на послу? Надам се да ће ово што пре да се заврши. Бака је често са дететом, али просто гледање телевизора није школа. Он је пети разред и веома је битно да настави са радним навикама које је до сада научио, јер градиво постаје све теже и компликованије и потребно је више времена, што значи и више дисциплине и боље организованости. Свима је тешко, деци, наставницима и родитељима - казала је мајка Миљана Перић из Новог Сада.
У великим градовима школе се суочавају са мањком наставног кадра јер се вирус шири. Школе у мањим срединама имају и мање заражених, али проблем је похађање онлајн наставе јер се често дешава да њихова деца немају одакле да то испрате.
"Слабо се учи код куће"
- Не могу да кажем да је изразито лоша ситуација када причамо о оценама, али је сигурно лошија него када смо ишли нормално у школу. У нижим разредима је ситуација боља јер су деца ишла у школу сваког дана. У вишим разредима ситуација није сјајна. Ђаци би требало да тог дана, када нису у школи, наставу прате преко телевизије. Да ли то раде? Већина не. Када дођу у школу, наставник, према плану и програму, наставља да предаје, очекујући да је претходна лекција испраћена и научена. У већини случајева се то не дешава. Резултати у првом тромесечју су лоши, али ће они послужити као путоказ за наредни период - рекао је Златко Булић, директор Основне школе "Бранко Радичевић" у Ченти.
Како додаје, засад немају проблема са недостатком кадра, али колико чује у појединим школама је ситуација већ драматична, нема ко да предаје, док колеге раде од јутра до вечери.
- Знам да је онлајн настава напорна ученицима и родитељима, али верујте ми, наставницима је барем два пута теже, звоне телефони и до 11 увече - наставио је директор.
"Нема довољно оцењивања"
Александар Марков, из Форума београдских гимназија, каже да резултати нису лошији него претходне године, али да знање можда није довољно тестирано и проверено.
- Требало би направити свеобухватну анализу, коју ми нисмо радили, ако говоримо о проблемима у настави које је изазвала корона. Тренутно, ако ученици из сваког предмета имају по једну оцену, добро је, што раније није био случај. Могуће је да знање није довољно тестирано, али што се самих оцена тиче, оне су стандардне, није било већег одступања. Знатно је више изостанака јер ученици сами могу да одаберу да ли ће доћи или слушати наставу онлајн, па се онда дешавају изговори да немају интернет - изјавио је Марков.
Како верује, већини ученика у Београду интернет није проблем, него то зна да буде изговор што нису на часу, у неким другим деловима земље недостатак интернета сигурно је проблем.
У Београду се, како каже, повећава број заражених ученика и професора и у појединим школама је сада већ проблем наћи замену.
- У оваквим условима наставници извлаче максимум, да је сјајно - није, сналазимо се, то је најбоља реч - закључио је Марков.