ВИШЕ ОД 700 ГИМНАЗИЈАЛЦА ВИРТУЕЛНО ПОСЕТИЛО КОМПАНИЈЕ КОЈЕ СЕ БАВЕ ДИГИТАЛНИМ ПОСЛОВИМА
Више од 700 ученика и наставника гимназијских ИТ одељења из целе Србије посетило је виртуелне канцеларије компанија кроз сусрете „Дигитална експедиција: Откривање”.
Циљ ових посета било је унапређење коришћења дигиталних знања и вештина која се стичу како у школи тако и кроз неформално образовање које ће ученици по завршетку школовања примењивати на послу, као и упознавање окружења у ком настају дигитални производи и услуге. Компаније са чијим пословањем су се млади упознали на несвакидасњи начин су чланице Иницијативе „Дигитална Србија” — 3Латерал, Дирецт Медиа Унитед Солутионс, Microsoft, Нордеус и Сага. Пројекат је покренут у оквиру Иницијативе за нову медијску и дигиталну писменост коју спроводи Пропулсион у партнерству с Америчком агенцијом за међународни развој УСАИД.
За ову прилику изграђен је виртуелни простор који симулира изглед компанија, а ученици и наставници су у интерактивном окружењу сазнали како из Србије могу да учествују у развоју глобално релевантних ИТ пројеката, а кроз предавања и разговоре са запосленима су се упознали са тиме како ће једног дана изгледати њихово пословно окружење.
- Формално, теоријско знање је неопходно и представља стуб сваке професије, али тек када се споји са својим практичним делом, гради целину, заокружен процес који младима помаже да имају јасну визију посла којим ће се бавити. Поред тога, посете којима су присуствовали ученици из више од 20 градова биле су одличан начин да и они који нису у Београду посете компаније у престоници, што да нема технологије не би било тако једноставно оствариво - рекла је Милена Марић, наставница у IX београдској гимназији „Михаило Петровић - Алас“.
Ученици су на предавањима слушали како се тестирају видео-игре, видели како се програмира робот, како подаци помажу људима из маркетинга да „читају мисли”, како се креирају ликови за видео-игре или како изгледа рад на софтверу који користе милиони људи широм света, при томе стичући увиде у значај дигиталних вештина за готово било који посао.
- Ученици који похађају ИТ одељења су они који ће сутра потенцијално доносити огромну вредност привреди наше земље и зато је већ сада важно да размишљамо како да их мотивишемо да остану овде. Дајући им прилику да посете неке од највећих дигиталних компанија које послују у нашој земљи могли су да виде да се технолошки напредни производи и услуге креирају у Србији, чиме смо им послали поруку да овде могу да раде на једнако изазовним пројектима као што би то био случај да се преселе у Лондон, Њујорк, Берлин или Силицијумску долину. У широј слици ово свакако даје додатан разлог младима да не купе карту у једном правцу чим им се укаже прилика. И зато ћемо већ од наредне школске године покренути следећи циклус посета - поручио је члан Управног одбора Иницијативе „Дигитална Србија” и суоснивач и директор новосадске компаније Вега ИТ Саша Поповић.
Креирана је и онлајн заједница у којој учесници могу међусобно да се повежу и комуницирају, а на овој платформи додатно је одржано пет интерактивних квизова на којима су теме биле блокчејн, безбедност на интернету, машинско учење, видео-игре и роботика.
Организатори позивају школе и наставнике да прате будуће позиве за учешће у наредним циклусима ових сусрета, уколико своје ђаке из ИТ одељења желе да мотивишу, инспиришу и припреме за будућност.