Искусни менаџери великих компанија ОТКРИВАЈУ СВОЈЕ ТАЈНЕ: Како постати НАЈБОЉИ ШЕФ НА СВЕТУ?
Иако посао шефа гута пуно времена, добро је на тренутак застати и размислити о томе како постати бољи шеф.
Није лако бити најбољи шеф. Водећа позиција најчешће значи да морате обавити свој део посла, а истовремено управљати другима. Додајмо томе и нужне тешке одлуке и посао шефа уопште не изгледа примамљиво. "Business News Daily" анкетирао је америчке власнике компанија и стручњаке о особинама добрих лидера. Ево што су одговорили.
ХИТ ЦЕНЕ И ЛАСТ МИНУТЕ ПОНУДЕ ЗА ЕГЗОТИЧНА ПУТОВАЊА, ЕВРОПСКЕ ГРАДОВЕ И ЗИМОВАЊЕ! (ФОТО)
СЈАЈНЕ ВЕСТИ ЗА МЛАДЕ НАСТАВНИКЕ: Крајем јануара први конкурс за запошљавање у просвети, а ОНИ ће имати предност!
1. Будите ментор, а не родитељ
- Нисте родитељ својим запосленима. Ви сте шеф, а не мама или тата. Али то не значи да их не можете саслушати кад им требају ваш савет или менторство – Арлен Ховард, власница и ЦЕО компаније Арлене Howard Public Релатионс.
2. Уложите у људе
- Да бисте били успешан вођа, почните од срца своје компаније: ваших запослених. Верујем да срећни и заинтересовани радници раде сјајне ствари. Уложите у њих и јасно им прикажите како фирма стоји и куда иде. Критични први корак је створити добру корпоративну културу, у којој се негује сарадња и подстиче здрав животни стил – Брус Казенаве, ЦЕО фирме Наутилус.
3. Признајте кад погрешите
- Звучи контраинтуитивно, али признате ли да сте криви не значи да сте открили слабост, чак и у данашњем веома компетитивном радном окружењу. Моје искуство је да вас то чини јачим вођом. Увежбајте како разгласити, уместо да прикривате, своје грешке. Људи ће вам више веровати ако отворено признајете да нисте савршени – Алан Ц. Фокс, председник компаније АЦФ Property Манагемент.
4. Будите флексибилни око рада од куће
- Приоритет су људи, а не место. Унајмите изврсне људе и дајте им слободу да раде на месту на коме најбоље функционишу – Марк Гилбрет, оснивач и ЦЕО фирме Liquid Space.
5. Комуницирајте боље
- Ослушкујте и посматрајте више. Мање говорите и мање се бавите мултитаскингом. Сви одајемо шта нам се догађа изнутра. Уочите ли знакове, моћи ћете ефикасније да разговарате са својим запосленима. Усредсредите се на то како говоре, колико и на то што говоре. Посматрајте невербалне знакове, тон гласа и промене у регуларним узорцима комуницирања. Знаћете за проблеме пре него их ико вербализује – Мат Евентоф, власник компаније Принцетон Public Спеакинг.
6. Позовите ленштине на ред
- Сви морају бити одговорни. Радну снагу највише демотивише ленштина коју нико не позива на ред, због кога добри људи морају више радити – Брајн Браудис, оснивач и председник The Браудис Гроуп Цонсултантс.
7. Нека ствари буду узбудљивије
- Једна од најбољих особина доброг шефа је што зна постићи да запослени буду узбуђени око онога што раде. Сваки радник требало би да зна шта радимо, зашто то радимо, и бити узбуђен због тога. То је и добра вежба за шефа. Ако не можете јасно артикулисати зашто је то на чему радимо важно, вероватно радимо погрешну ствар – Ајтекин Танк, ЦЕО фирме ЈотФорм.
8. Препознајте снаге својих запослених
- Научите да препознајете снаге других, нарочито оних који су вам директно подређени, сарадника и свог шефа. Истраживања су показала да је уочавање туђих снага критично у развоју успешности, као и изградњи ефикасних партнерских односа – Др Кариса Thaker, психолог менаџмента.
9. Водите љубављу
- Савети за менаџере углавном су усредсређени на тактике. Кад би вође водиле изнутра – својом љубављу према компанији, према клијентима и људима који чине компанију – лакше би доносили одлуке. Вођа који воли себе кључан је за успех. Срећне, здраве вође управљају богатијим компанијама – Лори Томас Рос, ЦЕО компаније Web Маркетинг Therapy.
10. Верујте свом тиму
- Успех компаније у потпуности зависи од успеха тима као целине. Без њих, никад се неће догодити. Како бисте постали бољи шеф, препознајте своје слабости и верујте тиму који сте формирали да ће вас покрити својим снагама – Ешли Морис, ЦЕО фирме Capriotti’s Sandwich Shop.
11. Имајте разумевања и емпатије
- Емпатија је најважнија особина доброг шефа. Она је мост између оног што фирми треба и оног што запосленом треба. Ако се не можете ставити у перспективу свог сарадника, никад нећете моћи да разумете његово стајалиште, нити ћете му моћи помоћи да постане ефикаснији. На крају, то је улога шефа: изградња ефикасног тима – Рон Веб, извршни директор истраживања отворених стандарда у удружењу APQC.
12. Отворено хвалите сараднике
- Похвалите своје сараднике јавно за добро обављен посао. Кад стигне време да им кажете колико су се развили, обавите то насамо. Нико не воли кад га срамотите пред колегама – Ким Литлефилд, виша потпредседница фирме Keystone Партнерс.
13. Дајте моћ другима
- Престаните да се понашате као шеф. Превише шефова верује да је лидерство географска категорија, да лидер мора стати испред свих осталих. Истина је, лидерство је давање моћи другима да ураде велике ствари – Џеф Стибел, ЦЕО компаније Dun&Bradstreet Credibility Цорп.
14. Повежите се са својим тимом
- Лако је држати главу доле и непрестано радити, али на крају сте ефикасни толико колико је ваш цео тим учинио ствари. Престаните да радите на тренутак и будите човек. Изађите са сарадницима на пиће, ручак и сазнајте више о њима, те о стварима које су им важне изван посла. Бићете срећнији, они ће бити срећнији, а учинак тима ће се повећати – Џереми Смит, суоснивач и ЦОО фирме SpotHero.
15. Престаните микроменаџерисати
- Одмакните се и допустите својим члановима тима да достигну задате циљеве на свој начин, уместо да их микроменаџеришете. Саветујте их, али пустите да сами одлуче којим путем ићи – Кетрин Прусински, потпредседница за интеграције и развој компаније Висион Алигнмент.
16. Будите учитељ и најбољи шеф
- Некада давно било је довољно некоме рећи шта мора да уради. Данас је важно поделити информације и разлоге који се крију иза ваше визије, као и допустити да ваш тим каже своје. Отвореност, праведност, постављање оквира, подучавање запослених и строгост за њихово добро кад је потребна чине доброг шефа – Елиот Фред, председник и оснивач фирме BIMMY’s.
17. Останите отворени за повратне информације
- Никад не заборавите да је привилегија водити тим. Добар шеф мора увек издвојити време да помогне људима у учењу нових вештина, те остати отворен за позитивне и конструктивне повратне информације од било којег члана тима – Арон Чарлесворт, потпредседник маркетинга Вонаге Business Солутионс.
18. Захвалите својим људима
- Реците "хвала". Кад запослени знају да их цене, они раде боље, али и више верују један другоме и својим шефовима. Мотивисанији су и заинтересованији за посао. Осећају се вреднима и проналазе смисао у животу – Ерик Мосли, ЦЕО фирме Глобофорце.
19. Водите политику отворених врата
- Држите отворена врата своје канцеларије или се сместите на обичном радном месту у отвореној канцеларији. Имаћете више личних интеракција с другима и сматраће се да сте приступачнији. Други ће вам се лакше отворити, па ће радије с вама поделити своје идеје, биће креативнији и продуктивнији – Лу Соломон, ЦЕО фирме Интерацт.
20. Подстакните раст својих запосленика
- Добар менаџер је посвећен одржавању заинтересованости запослених тако да води рачуна о напретку њихове каријере, нудећи им прилике за учење, раст и развој каријере – Дејв Макеј, председник компаније Церидиан.
21. Понудите емоционалну подршку
- Издвојићете се ако их подржите кад имају личних проблема. Свако од нас морао се бавити болесним дететом, родитељем или нечим сличним, а добар шеф зна да је породица на првом месту и пронаћи ће начин да вам омогући да се концентришете на оно што је заиста важно – Елизабет Спејн, извршна потпредседница за маркетинг WinterWyman.
ХРВАТСКА ЋЕ ОПУСТЕТИ: Изгубили чак ПОЛА МИЛИОНА радника, доводе ПАКИСТАНЦЕ И ИНДИЈЦЕ да извуку сезону
Још једна европска држава планира увођење ЧЕТВОРОДНЕВНЕ радне недеље
Најмање 100.000 ГРАЂАНА ради СЕЗОНСКЕ послове и све их мучи ИСТО питање: Могу ли они постати рад на НЕОДРЕЂЕНО?
Ово је НАЈБОЉЕ ПЛАЋЕНО занимање: Зарада је ОДЛИЧНА, а дневни ниво стреса МИНИМАЛАН
Како да одговорите на питање о величини плате на разговору за посао?