Кад најбољи радник да отказ, за то је КРИВ ШЕФ?
Кад најбољи радник одлучи да да отказ, обично постоје врло добри разлози за то, колико год он тврдио супротно.
То је најгора ноћна мора сваког послодавца. Радник који воли свој посао и изузетно је добар у њему, одједном да отказ.
ПЛАТА 1.500 ЕВРА: Посао никад лакши, али морате да имате ЈЕДНУ особину!
Кад га послодавац пита шта је могао учинити да спречи тај корак или да га учини срећнијим, радник неће имати добар одговор, него ће у већини случајева пружити неку варијарцију на тему објашњења - "нисте ви криви, него ја". Али, то нема везе с истином.
НАЈСКУПЉА ВОЋКА У СРПСКИМ МАРКЕТИМА: Кошта као 40 килограма јабука! (ФОТО)
Мајкл Лоп је аутор неколико књига о менаџменту и недавно је пружио савршени одговор који радник не жели рећи шефу. Наиме, радник је очигледно скинуо свој "штит" и отишао на разговор за посао негде другде, јер је себи поставио (свесно или несвесно) неколико питања и схватио да може бити и срећнији.
НИ НОВАЦ НИ КАРТИЦЕ: Ево како ћемо плаћати у будућности!
- Према Лопу, неке од ствари о којима је радник размишљао су:
- Јесам ли срећан на садашњем послу?
- Волим ли свог шефа? А колеге?
- Испуњава ли ме посао?
- Учим ли нове ствари?
- Поштују ли ме?
- Растем ли?
- Осећам ли да сам поштено награђен за свој труд?
- Иде ли ова организација/екипа према будућности?
- Верујем ли у њихову визију?
- Верујем ли вођама?
Ако најбољи радник скине свој "штит" и да отказ, шеф мора схватити да је он крив, колико год радник то порицао.
– Може бити да је шеф направио велику грешку пре неколико месеци или малу, али у најгорем могућем тренутку. У сваком случају, једноставно се није догодило оно што је радник очекивао и нису се испунила његова очекивања, па кад се појавила нова могућнст - он је прихватио посао – објашњава Лоп.
ЗАКУПИТЕ ТЕЗГУ НА КАЛЕМЕГДАНУ: Невероватан конкурс на Београдској тврђави
Дакле, ако желите задржати доброг радника, треба да будете свесни да не постоји једноставно правило како то учинити, преноси Business Инсидер.
Али важно је константно комуницирати са запосленима и да им дајете нове, занимљиве задатке, како им не би било досадно.
Најважније је да шефови схвате да све што они раде и свака одлука коју донесу може постати разлог зашто ће њихов најбољи радник одлучити остати или отићи.