СВЕ ВЕЋА ПОМАМА ЗА ОВИМ ПОСЛОМ У СРБИЈИ! Сво који прођу обуку ОДМАХ нађу посао, плата већа од 1.000 ЕВРА
Професионалних возача нема довољно нигде у свету, а све већа потражња за њима је и у нашој земљи
У Канади и Америци недостаје око 900.000 професионалних возача, док се Србија суочава са недостатком око 6.000 возача камиона, јер последњих година млади радије бирају друга занимања или возе за стране компаније.
Данас је најтеже наћи ДОБРОГ МАЈСТОРА: Ево како да решите овај проблем!
ПЕТ НАЧИНА ДА САЧУВАТЕ ПАРЕ У КУПОВИНИ! Једна Београђанка уштедела неколико хиљада уз овај трик
КОЛИКО ЈЕ ЗАИСТА ПОРАСЛА ПЛАТА У СРБИЈИ? Објављени најновији подаци, ево колико износи просечна зарада
Славољуб Јевтић, председник Националне асоцијација шпедитерских друштава и агената ПУ "Транспорт и логистика" истакао је за РТС да Србији недостају три категорије возача. Како каже, у првој су возачи међународног транспорта, којих недостаје највише, у другој они који раде само у домаћем транспорту, а у трећој возачи у дистрибуцији, односно, снабдевању великих градова.
У принципу је, наводи, велики проблем свим компанијама које се баве организацијом транспорта и шпедитерским компанијама да обезбеде неопходан број возача у овом тренутку.
- Један од новонасталих проблема је и да смо дошли у ситуацију да је доста наших возачких компанија основало компаније у иностранству да би могли да раде, па возачи сада одлазе тамо код њих. Други проблем је да одређене компаније из Западне Европе долазе у Србију и купују наше фирме како би, пре свега, обезбедиле возаче - објаснио је Јевтић.
КО СВЕ ВОЗИ У СРБИЈИ
Александар Спасић, генерални секретар Пословног удужења "Међународни транспорт" наглашава да је у Србији занимање возача, у односу на неке друге професије, доста добро плаћено.
- Возе нас возачи који су ту дозволу стекли неких давних дана, још из војске када је војска била највећи извор професионалних возача. Возе нас људи који сами реше да себе школују и финансирају и возе нас они који заврше средњу саобраћајну школу - наводи Спасић и додаје да међу њима има и возача који су отишли у пензију јер не може да се обезбеди довољан број у свим категоријама.
Спасић истиче да је један од предлога за решавање проблема образовање.
- Запоставили смо тај избор професионалног возача. Средње саобраћајне школе, иако им је законом дато да створе возаче са 'Ц' категоријом, да ти људи могу, када заврше школе, да управљају тешким теретним возилима, ми то не радимо. Они излазе са 'Ц' категоријом и морају да чекају 21 годину. Па ко ће да чека од 18 до 21 године да тек онда постане возач - сматра Спасић.
Како каже, проблем је и то што будући возачи често немају новца да плате обуку и лиценцу која износи око 3.000 евра. На све то долази и процес сертификација ниже образовног кадра, који траје 287 сати.
КАДА ВОЗАЧ ПОСТАЈЕ ВОЗАЧ
Спасић упозорава да возач није одмах возач и да не може одмах да седне у камион кад му се упише категорија у возачку дозволу.
- Од пре две године имамо обавезу да тај возач мора да се лиценцира. Прво да крене на иницијалну обуку, а после и на додатну обуку у неки од 17 центара у Србији. А цене које су у Србији бар пет пута веће него у свету су један од разлога зашто се одбијају ти млади људи - указао је Спасић.
Кандидати који одмах заврше обуку могу да рачунају на посао јер, како наводи Јевтић, на бироу их нема и стално су отворени конкурси за све категорије.