#DIGITAL2016: Марко Дацић открива судбину телевизије у будућности
Трећу годину за редом Цолор Press Група организује „Дигитал“, регионалну конференцију о трендовима у телекомуникацијама и медијима.
Овогодишњи – #Digital2016 – трајаће 2 дана – 15. и 16. септембра и окупиће најзначајнија имена из ових области из целог региона као и бројне госте из иностранства у галерији Белграде Waterfront, зграда „Геозавода“ у Београду.
На панелу “Who Will Kill The Reality Стар? Који ће се тв-формати гледати у 2017.” учествоваће и Марко Дацић, који је од 2012. године запослен у компанији Fox Networks Гроуп на позицији маркетинг и ПР менаџера за територију Србије, где брине о развоју и реализацији маркетиншке и комуникационе стратегије свих брендова компаније (FOX, FOX Лифе, Fox Цриме, FOX Мовиес, Натионал Геограпхиц и 24Kitchen).
Да ли сматрате да у Србији постоји превише телевизија? Да ли има места за све на тржишту?
– Верујем у слободно тржиште и у здраву конкуренцију, тако да мислим да је број телевизија одговарајући – очигледно је да за сада сви играчи налазе мотивацију и модел за опстанак. Медијски бизнис је веома динамичан, тако да се правила игре константно мењају и отварају се нове прилике.
#Digital2016: На панелу о заштити ауторских права учествоваће Драган Ђурковић
Какви формати ће према вашем мишљењу заменити ријалити програме глобално?
– Не мислим да ће доћи до неке радикалне промене, нити да ће ријалити бити замењен неком новом врстом формата. Као што можемо да видимо да се игране (сцриптед) ТВ серије у последње време мењају (постају све боље, скупље и гледаније), евидентно је да се унсцриптед садржаји константно развијају и да се стално појављују нове идеје (и рециклирају старе).
Очекујем да ће развој технологије и друштвених мрежа, уз „нелинеарно“ конзумирање садржаја бити кључни фактори у еволуцији ове врсте формата на глобалном нивоу.
Како видите популарност ријалити програма на овим просторима? Да ли такви формати доносе гледаност или новац?
– Популарност ове врсте програма на Балкану је неоспорна, али Србија и земље окружења у овом смислу не представљају изузетак. На глобалном нивоу FOX је пионир у продукцији ријалити садржаја и до данас се на FOX каналима приказују неки од најуспешнијих формата на свету. Наравно, исплативост је кључни фактор за опстанак ријалити програма – уколико их видите на комерцијалним телевизијама значи да доносе новац.
#Digital2016: На панелу о заштити ауторских права учествоваће Драган Ђурковић
Да ли је будућност телевизија и на друштвеним мрежама? FOX је пре неколико месеци емитовао прву серију путем Facebook Ливе апликације у Србији.
– Друштвене мреже су већ више него значајно утицале на телевизију као медиј у сваком смислу и нема назнака да ће се њихов утицај смањивати. Овакав глобални потез FOX-a и прво партнерство ове врсте једне телевизије с Фејсбуком, приликом промоције серије „Изгнаник“, довољно говори о томе колико су друштвене мреже значајне. Могу с поносом да истакнем да је Србија била међу најуспешнијим земљама у Европи приликом овог пројекта. Нема сумње – док су гледаоци на друштвеним мрежама и телевизије ће бити тамо.
Програм конференције и начин пријаве можете погледати на линку www.color.rs/digital2016