АРЕНИНИ КАНАЛИ ОСВАЈАЈУ ТРЖИШТЕ: Омогућили смо боље услове свим корисницима у региону
Од 2018. године и промене менаџмента у Арена Channels Гроуп ствари су почеле да се мењају
У последње две године медијско небо Србије добило је у виду Арена Channels Гроуп озбиљног такмичара који ексклузивним садржајем, квалитетом и продукцијом осваја све већи део тржишта. То је уједно био разлог да из Јунајтед Групе, која је до пре две године била монополиста на тржишту, крену оптужбе о неравноправном положају две медијске куће. На ову и тему целокупног стања у медијима Србије али и региона на Happy телевизији говорио је директор Арена Channels Гроуп, Небојша Жугић. Он је поновио да се слаже са наводима конкурената да почетне позиције нису исте и да постоје повлашћени медији, али да то свакако нису Аренини канали.
- Целокупна полемика настала је због учесталих оптужби из Јунајтед Групе на неравноправан положај. И поновићу да неравноправан положај заиста постоји из разлога што су они, Јунајтед Група регистровани у иностранству, конкретно Луксембургу и не плаћају обавезе у Републици Србији.
Држави Србији никад није плаћен ниједан динар или евро иако је Јунајтед група дуго имала монопол на тржишту - истакао је Жугић.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/12/16/pr.jpg?itok=oo1HW1Ok)
ДОБРЕ ВЕСТИ СТИГЛЕ ЗА ФРИЛЕНСЕРЕ У СРБИЈИ: Закон ће бити промењен, чекају их смањени дугови
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/02/11/1_17.jpg?itok=r5opNiwe)
ВЛАДА УСВОЈИЛА НОВИ ПАКЕТ МЕРА: Министар финансија открио колико ће новца држава исплатити привреди и грађанима
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/11/09/profimedia-0311044026.jpg?itok=EWW6uYRP)
ВЕЛИКА ВЕСТ ЗА СВЕ РАДНИКЕ У СРБИЈИ: Послодавци неће смети да отпуштају запослене још три месеца?
Од 2018. године и промене менаџмента у Арена Channels Гроуп ствари су почеле да се мењају, разбијен је монопол и ушло се у нову тржишну утакмицу.
- Јунајтед група је имала подршку државе, односно људи који су у време њиховог ширења били на власти. Када сам пре две и по године дошао на Арену, затекао сам такву ситуацију да смо били далеко од конкуренције, конкретно Спорт Клуба. Менаџмент који је тада водио Арену био је продужена рука господина Ђиласа и господина Шолака. Није било конкуренције, штавише на међународним тендерима за добијање права на преносе, дозвољавали су прво нашим конкурентима да први бирају и узму шта желе а нама су остајале мрвице. Реално, ту праве конкуренције није ни било - образложио је Директор АЦГ и наставио:
- Тек сада када смо ми у правом смислу ушли у тржишну утакмицу и почели да производимо програм, да се ширимо, да растемо, купујемо нови садржај, подижемо квалитет, да самим тим дођемо до већег броја корисника, не само у Србији, већ и у региону онда су они покушали да нам доделе имиџ државне компаније. Ми се у свакој земљи у региону боримо за нове гледаоце а за свако ново такмичење се спроводе тендерске процедуре за које и ми и они аплицирамо. При том смо у буџет Републике Србије на основу пореза и накнада уплаћеним Удружењима која се баве заштитом ауторских права уплатили више од шест милиона евра. Они су у старту у предности у односу на нас за тај износ и тај новац могу да користе за куповину нових садржаја.
Оптужбе о неравноправном положају долазе само од конкурената у Србији, иако и Јунајтед Група и Арена Channels Гроуп послују и у осталим државама региона.
- Ми имамо феноменалну сарадњу са осталим оператерима у региону. Међу нама влада здрава конкуренција. Такмичимо се, некада победе они, некада ми, у неким случајевима наступамо и заједно. Од нашег ширења, највећу корист имаће крајњи корисници, односно гледаоци, јер из здраве конкуренције проистећиће бољи уговори од чега ће највише користи имати грађани. Наши конкуренти су до скоро имали апсолитни монопол. Понашали су се као да им је деда у наслеђе оставио медијско небо Србије. Ми смо у претходне две године поред пет програма Арене Спорт почели са емитовањем још десет тематских канала и наша понуда је реално гледајући много боља од понуде канала Јунајтед медије и њима то смета. А никада нисам видео да су људи са Н1 позвали било кога из Телекома да се изјасни и каже шта мисли о њиховим оптужбама - појашњава ситуацију у земљама региона директор Арене и додаје:
- Такође, не могу се позивати на неравноправну конкуренцију зато што иза Арене Channels Гроуп стоји Телеком односно држава Србија. Не могу јер се ми не такмичимо са њима само у Србији, већ у целом региону. Не може држава Србија да стоји иза нас на пример у Хрватској или Словенији. И ми ни у једној земљи у региону немамо проблем, напротив, одлично послујемо и сарађујемо са другим оператерима.
У 2020. години у медијима се покренула полемика "сви канали за све", али је она брзо прекинута јер није постојала заинтересованост за сарадњу челника Јунајтед Групе.
- Рекао сам тада да мене нико никада није контактирао из СББ-а нити тражио да доставим понуду за емитовање наших канала у њиховој медијској мрежи. Ту наравно нема ништа спорно, они се преко Спорт Клуба боре за кориснике "против" наших спортских канала. То је нормално, ми се не плашимо тржишне утакмице. Видимо сви да смо у последње две године по оствареним резултатима дефинитивно бољи од њих.
Не тако давно, пре само две године СББ је био лидер на тржишту са чак 80 процената покривености. Та слика се убрзано мења, тако да је сада спортским речником речено нерешено.
- Сада је тај однос дефинитивно промењен. Они су на 45-46 процената, док смо ми на 42-43 посто. Дакле, ту смо негде. Такође, и у региону је слика промењена. До прошле године нисмо били присутни на тржишту у Словенији, а сада је тај однос нас и њих у тој земљи скоро равноправан. Спорт Клуб је искључен са Телекома Словеније, са Т2 и А1 из разлога што је однос цене и квалитета далеко повољнији у нашу корист. Оно што ми нудимо је далеко прихватљивије од онога што они имају да понуде. Људи у Словенији нису пристајали на њихове уцене јер се појавила конкуренција. У Словенији имате и Шпорт ТВ који је такође у власништву Драгана Шолака и они су имали апсолутни монопол на спортски садржај у Словенији и то су користили тако да уцењивањем добијају високе цене. Међутим истог часа када се Арена појавила на словеначком тржишту, они су се њима захвалили и почели да раде са нама.
Директор Арена Channels Гроуп, Небојша Жугић сматра да у држави Србији такође постоје институције које би могле да дају свој суд о неравноправном положају. Он је такође изразио сумњу да се иза напада на Телеком крију много крупније ствари.
- Позивам надлежне институције да се озбиљно позабаве овим питањем. Мислим да су напади на Телеком и државу само сегмент једне шире приче. Сведоци смо истовремених напада у држави, једне стравичне ситуације где једна злочиначка организација иде дотле да угрожава живот председника Републике и на тај начин покушава да уруши систем - рекао је Жугић и изнео своје виђење недавног хапшења криминалне групе Вељка Беливука.
- На стадиону једног од два највећа српска клуба налази се бункер у којем је пронађен снајпер и иза тога имате наводе који указују да иза свега тога стоје људи из политике, односно људи који су блиски некима из политичког врха, декларишу се као озбиљни бизнисмени, налазе се на озбиљним функцијама у полицији. Конкретно причам о браћи Александру и Горану Папић. То су врло озбиљне ствари а када погледате ширу слику, напади на Телеком су супер ствар да се скрене тема са тих дешавања. Морамо бити озбиљни јер сви ти напади уопште нису безазлени јер иза тог позива на слободу медија се крије много тога - констатовао је директор Арене.